Beantwoord

Nulstellingstermijn overschreden

  • 2 October 2023
  • 1 reactie
  • 84 Bekeken

Beste,

 

Mijn nulstellingstermijn van Rondo is overschreden met enkele maanden. Wij hebben dit over het hoofd gezien. Het bedrag is nu volledig overgemaakt. Zal de rekening automatisch gedeblokkeerd worden?

 

mvg

icon

Beste antwoord van Jonas F 2 October 2023, 13:11

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2

Beste,

 

Mijn nulstellingstermijn van Rondo is overschreden met enkele maanden. Wij hebben dit over het hoofd gezien. Het bedrag is nu volledig overgemaakt. Zal de rekening automatisch gedeblokkeerd worden?

 

mvg

Beste @PeterClaessen,

Bedankt voor je bericht.

Het klopt dat de geldreserve geblokkeerd wordt indien je de nulstellingsdatum niet respecteert (op D+1 na de nulstellingsdatum).

Eén maand na de nulstellingsdatum wordt je gemeld aan de negatieve centrale van de Nationale Bank van België. 

Nadien wordt je Rondo afgesloten en zal je deze dus niet meer kunnen gebruiken.

Hou er rekening mee dat de nulstellingstermijn afhankelijk is van het product, je hebt geen nulstellingstermijn van 90 dagen bij een Rondo zoals bij een directe reserve.

Een Rondo heeft een nulstellingstermijn van tussen de 31 en 82 maanden afhankelijk van je kredietlijn.

Indien je nog verdere vragen hebt kan je steeds terecht op het nummer 02 508 44 40.

Met vriendelijke groeten,
Jonas F.

Reageer