News

OPGELET! Wees waakzaam voor frauduleuze mails in naam van de bank

  • 2 October 2023
  • 2 reacties
  • 1828 Bekeken
OPGELET! Wees waakzaam voor frauduleuze mails in naam van de bank
Reputatie 2
  • BNP Paribas Fortis - Community Manager
  • 52 reacties

Hallo Community, 

Zoals jullie alvast konden lezen in dit artikel zullen er, door de integratie van bpost bank binnen BNP Paribas Fortis* in januari 2024, verschillende communicaties naar jullie verstuurd worden, onder meer over de nieuwe packs. 
Wij willen jullie langs deze weg waarschuwen om waakzaam te zijn voor fraudeurs die zich kunnen voordien als de bank
Om niet in de val te lopen is het belangrijk dat u online criminelen herkent. Het taalniveau en de lay-out van valse berichten lijkt tegenwoordig heel erg goed op het origineel. 

Lees meer over ons advies en tips die u helpen een frauduleus bericht te herkennen en de betrouwbaarheid van een link te controleren in onderstaand artikel: 


Volg onze tips, blijf rustig bij verdachte vragen en surf in alle rust!  

Aarzel vooral niet om ons te contacteren, mochten jullie vragen hebben. 

 

*Onder voorbehoud van goedkeuring door de toezichthoudende autoriteiten en de bevoegde organen van bpost bank en BNP Paribas Fortis.

 

 


2 reacties

Beste, ik ontving net een naar mijn mening frauduleuze brief van BNP-PF voor de overgang van mijn rekening naar Easy Guide Pack. Ik word gedwongen om vanaf januari 2024, 5,50 euro te betalen oer maand, ipv de 3,50 euro per maand die ik nu betaal. Inhoudelijk moet er niets veranderen, want zoals het nu is mag het blijven. Leg dat eens uit aub. Waarom zou ik meer betalen voor hetzelfde???? En de zogezegde gratis opties voor de periode van een jaar hoeven in mijn geval niet. 

Reputatie 2

Hallo @Erwin VN , 

 

Bedankt voor jouw bericht.

 

Het kan inderdaad zijn dat u een brief of mail ontving ivm onze nieuwe packs

 

Vanaf 1 januari 2024 kan er omgeschakeld worden naar de nieuwe packs: Easy Guide en Easy Go. De huidige Comfort en Premium Pack worden niet meer aangeboden. 

 

Via Easy Guide krijg je via onze BNP Paribas Fortis-kantoren een aanspreekpunt om de dagelijkse verrichtingen uit te voeren en kan je op afspraak advies van onze adviseurs-experten krijgen.

Via Easy Go krijg je de postkantoren er bij (dankzij de integratie van Bpost Bank binnen Bnp Paribas Fortis) als aanspreekpunt om je dagelijkse verrichtingen uit te voeren, zonder afspraak en met ruime openingsuren. 

 

Je kan op onze website een overzicht met een vergelijking tussen de verschillende packs vinden en welke extra diensten je kan gebruiken. 

 

In de brief heb je een voorstel gekregen voor een pakket, dit op basis van je behoeften. Het gaat wel echter over een voorstel. Je hebt de keuze om voor 18 november aan te geven dat je een ander pakket verkiest. Je kan trouwens ook vanaf 1 januari steeds overschakelen naar een ander pakket.

 

Je kan deze keuze doorgeven via je profiel in Easy Banking Web en Easy Banking App via de optie “aanbod.”

 

Ook door beveiligd per telefoon contact te nemen kan je een keuze doorgeven. 

Je belt beveiligd binnen aangemeld vanuit de Easy Banking App via de optie ''Communicatie'' of door te bellen naar 02 762 60 00 in combinatie met je klantnummer en Easy Banking Phone Code (5 cijfers).

Je kan de Easy Banking Phone Code activeren in je profiel van Easy Banking Web: 
- Klik op je naam  (rechts bovenaan) en nadien op "instellingen."
- Easy Banking Phone

 

Ik hoop dat ik u hiermee verder help en u meer informatie heeft. 

 

Fijne dag verder!

 

Groetjes, 

Julie N

Reageer