woonkrediet

  • 26 November 2020
  • 2 reacties
  • 324 Bekeken

Beste, 

Ik had graag willen weten wat mijn maximum is dat ik eventueel zou kunnen lenen voor een andere woning als mijn huidige woning verkocht is of zou zijn. Ik had gedacht aan  400,000€ / 450,000€? Wat zijn mijn mogelijkheden hiervoor? Ik betaal nu per maand 1700€, dit is echter te veel. Als het mogelijk is rond 1000€ op het gevraagde bedrag. 
 

Met vriendelijke groeten Erik 


2 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Dag Erik 👋 

Op het moment betaal je of betalen jullie 1700€ per maand af aan een woonkrediet en dit zorgt voor een grote financiële druk, 1000€ per maand zou een stuk aangenamer zijn, als ik het goed heb begrepen? 🤔

Maar voor een aflossing van 1000€ per maand is het onmogelijk om 450 000€ of 400 000€ te lenen. 💰 

Bijvoorbeeld als een bank beslist om je een woonkrediet op 25 jaar te geven zonder intrest te vragen met een aflossing van 1000€ per maand, zit je maximum aan 300 000€ (300 maanden X 1000€). 🤓 

Ik kan ook afleiden uit je bericht dat je met het idee speelt eventueel een overbruggingskrediet te nemen, wat met de fiscaliteit? Er zijn verschillende criteria waar er rekening mee moet gehouden in je vraagstelling. Ik raad je aan om via je kantoor in contact te komen zodat je een gesprek kunt hebben met een expert woonkredieten die de tijd neemt om naar je te luisteren en de mogelijkheden bespreekt dat je een duidelijk beeld hebt om een doordachte keuze te maken. 💡 

Veel succes gewenst 🙌🙌
 

 

Reputatie 7

Hallo Erik,

Je kan op onze website ook vrijblijvend een simulatie maken. Zo krijg je meteen al een eerste idee van wat mogelijk is: https://www.bnpparibasfortis.be/nl/Lenen/Ontdek/Producten/Woonlening?axes4=priv

Wil je bespreken wat voor jou persoonlijk mogelijk is en of er een wijziging in rentevoet kan gebeuren, dan maak je, zoals @OguzhanB zei, best even een afspraak op je kantoor. Dat kan je doen door aan te melden op onze website.

Vervolgens vind je rechts op het scherm de contactgegevens van je kantoor en kan je een afspraak maken. Heb je een persoonlijk adviseur, dan zal je meteen een afspraak in diens agenda kunnen plaatsen.

Reageer