Beantwoord

export van verrichtingen naar CSV bestand

  • 19 April 2021
  • 7 reacties
  • 5401 Bekeken

Tot verleden jaar kon ik naar believen al dan niet geselecteerde verrichtingen exporteren naar een .CSV bestand. Dit bestand opende ik dan met Excel waarna ik de overbodige gegevenskolommen verwijderde zodat de gegevens naar zin konden bekeken worden en eventueel als overzicht in een rapport werden afgeprint.   Het Excel bestand bewaarde ik dan in mijn pc.  Aldus creëerde ik mijn eigen verrichtingen-archief per rekening en per jaar.

Na gelezen te hebben dat de gegevens max. 10 jaar beschikbaar zijn bij de bank beschikbaar zijn wil ik alvast de beschikbare gegevens van de vorige jaren archiveren in Excel.

Tot mijn verbazing vind ik de export-functie niet meer in mijn easy-banking-web app. Wel vind ik een export naar PDF-bestanden (om af te printen).

Vraag: Wie kan mij uitleggen hoe ik de gegevens in een Excel bestand kan opslaan, al dan niet via CSV of rechtstreeks in excel-formaat.

Dank & groeten, 

Jef

icon

Beste antwoord van YannickB 20 April 2021, 09:37

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7

Hallo Jef,

De export naar CSV is enkel beschikbaar via onze website via een pc of laptop en niet via onze app voor smartphone of tablet.

Je kan die bestanden als volgt opvragen:

  • Meld aan via https://www.bnpparibasfortis.be/
  • Klik bovenaan op Dagelijks bankieren en kies voor Mijn verrichtingen.
  • Selecteer de rekening(en) die je wilt exporteren. Je hebt ook de mogelijkheid om filters/criteria zoals datums of bedragen in te stellen.
  • Boven jouw verrichtingen kan je klikken op CSV om het bestand te downloaden.

De export van verrichtingen gaat op dit moment 6 jaar terug. De officiële rekeninguittreksels worden door 10 jaar lang door ons aangeboden, maar wel enkel in PDF-formaat omdat het om wettelijke documenten gaat die we moeten kunnen beveiligen.

Laat het me zeker weten mocht je nog vragen hebben.

Ik zie de optie “Mijn verrichtingen” niet (meer) staan onder “Dagelijks bankieren”.  Ik kan wel nog een standaard export naar CSV doen door op de rekening te klikken en daarna te kiezen voor export naar CSV. Maar het resultaatsbestand bevat mindert kolommen dan de vroegere exports die ik deed. Je hebt hier ook niet de mogelijkheid om te filteren op datums,...enz.  Is deze tool op een andere manier bereikbaar?  (Ik werk via de website met een PC)

Alvast bedankt voor je antwoord.

Met vriendelijke groet,

Danny Verheyden

Wij worden gevraagd onze uittreksels in CSV-formaat beschikbaar te stellen. Doch wij vinden deze functionaliteit niet terug op easy banking web (enkel PDF).

Kan u ons laten weten wat we hiervoor moeten doen?

 

Dank bij voorbaat

Martens-Jans

Beste Yannick,

Je schreef ong. een jaar geleden, ik citeer : 

De export naar CSV is enkel beschikbaar via onze website via een pc of laptop en niet via onze app voor smartphone of tablet.

Je kan die bestanden als volgt opvragen:

  • Meld aan via https://www.bnpparibasfortis.be/
  • Klik bovenaan op Dagelijks bankieren en kies voor Mijn verrichtingen.
  • Selecteer de rekening(en) die je wilt exporteren. Je hebt ook de mogelijkheid om filters/criteria zoals datums of bedragen in te stellen.
  • Boven jouw verrichtingen kan je klikken op CSV om het bestand te downloaden

Waarom is dit nu niet meer beschikbaar ?

Mvg  Andre

Reputatie 7

Hallo Andre,

De CSV-bestanden zijn nog steeds beschikbaar. In het menu zal je nu wel Verrichtingen zoeken in plaats van Mijn verrichtingen zien staan. De andere stappen zijn hetzelfde gebleven.

Hallo Andre,

De CSV-bestanden zijn nog steeds beschikbaar. In het menu zal je nu wel Verrichtingen zoeken in plaats van Mijn verrichtingen zien staan. De andere stappen zijn hetzelfde gebleven.

Dank voor je toelichting.

is een volledig andere lay-out dan vroeger, maar op het eerste gezicht kan men er net hetzelfde mee doen.

 

Het antwoord van YannickB klopt niet, in het menu vind men Zoek en exporteer en niet Verrichtingen zoeken in de volgende stap kan men niet aangeven vanaf welke datum de download moet starten.

Ik heb de laatste keer de laatste download gedaan van de verrichtingen tot 11-06-2022.

Reageer