Beantwoord

geld ontvangen van een bedrijf dat ik niet ken

  • 15 August 2020
  • 10 reacties
  • 32136 Bekeken

Beste ,

ik heb gisteren een bedrag van 3.00 euro ontvangen op mijn bankrekening van een bedrijf waar ik helemaal geen connectie mee heb .

ik vertrouw dit niet en wil graag dat deze opdrachtgever nagekeken wordt .

Het bedrijf is PPRO Financial TD

icon

Beste antwoord van YannickB 17 August 2020, 08:10

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 2

Is het rekeningnummer als volgt: BE44735045712145 ?

Dan gaat het vermoedelijk om een terugbetaling van Aliexpress. Immers, in Nederland fungeert  PPRO Financial TD als tussenpersoon voor IDEAL in verband met betaling van particulieren  aan Aliexpress. Dus klant---> PPRO Financial TD--->Aliexpress en eventueel omgekeerd terug.

Eigenlijk is die tussenstap totaal overbodig, maar dat hangt van de klant af. Immers, IDEAL biedt ook de mogelijkheid te betalen middels Payconiq, en dan gaat  het van Payconiq direct naar Aliexpress. Bovndien biedt Paycconiq de mogelijkheid te betalen middels QR-code, wat niet enkel ‘ontzettend’ leuk en gemakkelijk is, maar tevens de veiligste manier is voor internetbetalingen.

Maar het komt de klant toe de keuze te maken.

 

Beste ,

nee het rekening nummer begint zelfs met DE en ik heb nog nooit iets besteld van Ali express dus ik zou niet weten hoe ik daar dan een terug betaling moet van krijgen .

Ik lees niet echt goede dingen over dit bedrijf daarom dat ik wil dat dit nagekeken wordt ik vertrouw het niet .

Reputatie 6
Badge +3

Als die rekeningnummer begint met DE dan is het een Duitse rekeningnummer.

Ja dit had ik opgezocht en vond allemaal slechte reacties van mensen dit dit ook hebben gehad maar sommige van hun hadden wel besteld via zo een website en andere niet .

 

 

Reputatie 2

Beste ,

nee het rekening nummer begint zelfs met DE en ik heb nog nooit iets besteld van Ali express dus ik zou niet weten hoe ik daar dan een terug betaling moet van krijgen .

Ik lees niet echt goede dingen over dit bedrijf daarom dat ik wil dat dit nagekeken wordt ik vertrouw het niet .


Het nakijken zal in de eerste plaats door uzelf moeten gebeuren, want enkel uzelf beschikt over alle gegevens, ondermeer het Duitse rekeningnummer. En de transactiecode. En de mededeling die als reden van betaling wordt gegeven.

Hoe dan ook, via onderstaande koppeling de financiële diensten door  PPRO Financial TD in Europa, en zowel IDEAL als Bancontact (nu Payconiq) zijn erbij.

Beste ,

Wie dit moet nakijken zal ik wel uitgesproken bespreken als ik iemand van Fortis zelf kan bereiken ‘

Ik kan wel voor mezelf met zekerheid zeggen dat de transactie niet gebeurd is omdat ik via een website waar het bedrijf mee samen werkt gebeurd is .

Ik heb al verder onderzoek gedaan en met meer mensen contact gehad en zij hebben net hetzelfde voor en zijn ook nog nooit in contact geweest met de betreffende instantie.

 

Reputatie 2

Ik heb al verder onderzoek gedaan en met meer mensen contact gehad en zij hebben net hetzelfde voor en zijn ook nog nooit in contact geweest met de betreffende instantie.

 PPRO Financial TD is een eerbaar bedrijf, maar er zijn wel oplichters en aftroggelaars aan het werk die  zich valselijk voor PPRO Financial TD uitgeven. Alhoewel, oplichters die geld doneren in plaats van af te troggelen, mij lijkt het te mooi om waar te zijn.

Kijkt u ook eens naar de volgende webstek. Is wel vier jaar oud en het gaat om aftroggelarij, dus precies het tegenovergestelde van uw avontuur.

 

Reputatie 2

 

 Kijkt u ook eens naar de volgende webstek. Is wel vier jaar oud en het gaat om aftroggelarij, dus precies het tegenovergestelde van uw avontuur.

https://opgelicht.avrotros.nl/forum/handelsites-bv-marktplaats-en-ebay-f26/paul-leenstra-van-ppro-financial-ltd-t20241.html

 

Reputatie 7

Hallo @Laurenvancamp 

PPRO Financial LTD is een bedrijf dat instaat voor de verwerking van online betalingen via verschillende handelaars (aliexpress, asos, ...). Heb je dat je je kan herinneren ergens op een website een aankoop gedaan die (eventueel gedeeltelijk) terugbetaald moest worden of waarbij een bestelling geannuleerd werd?

Wijzelf kunnen jammer genoeg niet zien waarom je die storting kreeg, wij zien enkel vanaf welk rekeningnummer het gestort werd en wat de naam van de opdrachtgever is (in dit geval PPRO Financial LTD).

Het beste dat ik je op dit moment kan aanraden, is om contact op te nemen met PPRO en hen te vragen of zij op basis van de mededeling die bij de transactie staat, kunnen zien om welke handelaar het gaat.

 

 

LS

 

Ik heb laatst ook een mij onbekend bedrag ontvangen van PPRO vanaf een BE banknummer.

Na veel kraken met de hersens schoot het me ineens te binnen: het is saldo van een oude OV kaart.

Het zou veel moeite schelen als men er een kleine mededeling bij zou zetten in plaats van uitsluitend nummers.

Hopelijk heeft een ander hier iets aan, dat scheelt weer hoofdpijn ;-)

Vriendelijke groeten

Janco vd Kaaden

 

Reageer