Beantwoord

Geld overschrijven naar Verenigde Staten van Amerika

  • 12 May 2020
  • 1 reactie
  • 9358 Bekeken

Beste, 

 

Ik wil geld in (USD-valuta) overschrijven naar een Amerikaanse bank, hoe moet ik precis het doen via  mijn BNP Paribas Fortis applicatie?

Zijn volgende methodes juist ?

  1. voor een internationale overschrijvig naar Amerika met USD als valuta moet negen cijferige ABA code gegeven worden:   FW123456789 spatie rekeningnummer begunstigde

 

  1. voor een internationale overschrijvig naar Amerika met EUR als valuta moet  SWIFT code gegeven worden: FW(SWIFYCODE) spatie rekeningnummer begunstigde

1- Kunt u me deze bevestigen?

2- Zijn er kosten voor deze buitenlandse overboekingen die in rekening zal gebracht worden? Als ja , dan hoeveel kost het?

3- Hebben we de optie voor ‘instant pay’ of ‘instant wiring’  of dergelijke voor overschrijven naar een V.S. bank? Als nee, dan hoeveel tijd zal een normale overschrijving in beslag nemen.

 

Met vriendelijke groeten,

Mortaza Hussein

icon

Beste antwoord van YannickB 13 May 2020, 09:48

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Hallo Mortaza,

Het is niet mogelijk om via onze app over te schrijven buiten Europe en/of in een andere munt dan EUR. Het kan wel via onze site via een pc, laptop of tablet. Deze handleiding kan je daarbij helpen.

 

Je methode A klopt alvast, zij het dan dat je in Easy Banking geen spatie kan plaatsen en gewoon alles zonder spatie in kan voeren in het vak BBAN.

De SWIFT-code dien je dan weer in te geven in het vak BIC. Ik raad je ook aan om de Routing/ABA/Fed Wire code altijd volgens jouw methode A in te voeren, ook bij overschrijvingen in EUR.

 

Wat de kosten betreft kan ik je geen exacte kost geven. Je kan een overzicht van onze kosten vinden in onze tarievenlijst, en je kan telefonisch via 02 762 60 00 een raming laten maken, maar de effectieve kosten hangen onder andere ook af van de begunstigde bank en van de keuze die je maakte over wie de kosten zal betalen (jij, de begunstigde of gedeelde kosten).

 

Tot slot duurt het gemiddeld 5 bankwerkdagen voor een internationale overschrijving toekomt, maar ook hier hangt de effectieve duur af van de begunstigde bank.

Een instantoverschrijving bestaat op internationaal niveau nog niet, maar het is wel mogelijk om een spoedbetaling uit te laten voeren. Dat wilt zeggen dat de overschrijving de dag zelf nog bij ons verwerkt wordt en aangeboden wordt bij de begunstigde bank. De storting hangt wel nog steeds af van de andere bank. Een spoedbetaling kost 6,05 EUR.

Reageer