Beantwoord

Klanten met domiciliëring laten betalen

  • 28 March 2023
  • 3 reacties
  • 111 Bekeken

Ik maakte voor enkele klanten een mandaat aan zodat ze mij via domiciliëring kunnen betalen.

Weet iemand hoe lang het wachten is, alvorens een klant van mijn mandaat een melding krijgt?

Huidige transacties worden geweigerd omdat er geen geldig mandaat zou zijn.

Ik deed alles volgens de handleiding, maar op de vervaldag komt het geld op de rekening en gaat er dezelfde dag terug af.

Het werkt dus niet.

Het zou het allemaal makkelijker moeten maken, maar ik heb er al meer tijd mee verloren dan gewonnen.

 

icon

Beste antwoord van LarsD 28 March 2023, 10:59

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4

Hallo, @FinaSense,

Er is inderdaad een mogelijkheid dit te doen via PC Banking Business. Als de klant echter geen melding krijgt op de eigen rekening van een nieuw mandaat wil dit toch betekenen dat er iets mis loopt met de aanvraag.

Je kan ofwel met de helpdesk van PC Banking Business: 02 565 05 00 (beschikbaar van 9u tot 17u op werkdagen) contact nemen, je kan ook de aanvraag laten verlopen met behulp van een kantoor of je kan vragen aan de klanten om zelf ook na te kijken of er iets anders op hun eigen rekeningen het mandaat blokkeert. 

Zo is het bijvoorbeeld mogelijk dat een klant heeft ingesteld dat nieuwe mandaten automatisch geweigerd worden.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Hallo,

ik heb een document dat de klant heeft ondertekend en terug bezorgde aan mij. → moet ik dat opsturen naar de bank? Want ik dacht dat ik dat gewoon via de Easy Banking Business in orde kon maken.

Dat is een standaard document dat in mijn administratief systeem zit.

Nadien geef ik alles in bij Easy Banking Business, ik heb ook de handleiding gevolgd, dus het lijkt mij wel correct. 

Volgens de helpdesk moet mijn klant een bericht krijgen in zijn home banking app, maar dat gebeurt niet blijkbaar. 

Reputatie 4

Hallo, @FinaSense,

Bedankt voor je bericht.

Op welke manier heb je de aanvraag voor het aanmaken van een mandaat ingediend?

Als je klanten dan akkoord gaan om de betaling van een factuur voor een dienst/product te verrichten door middel van een Europese domiciliëring, bezorg jij als de schuldeiser hen een mandaatformulier. Dit formulier kan je bekomen via onze kantoren of je eigen bank (indien je geen klant bij ons bent).

De klant vult het formulier in, ondertekent het en stuurt het terug naar de schuldeiser. Hierdoor geeft men deze laatste de toestemming om de rekening eenmaal of verscheidene malen (terugkerend) te debiteren. 

In de aanvraag moet zeker je eigen informatie, de informatie van de klant (BIC en IBAN), handtekening van de klant en de datum ervan, het Europees Referentienummer, en het type van mandaat staan.

Als deze informatie ontbreekt of niet overeenkomt dan zal het mandaat niet correct ingesteld kunnen worden.

Je kan best voor advies of meer informatie over het proces contact zoeken met je eigen bank of als je klant bij ons bent contact zoeken met de Ondernemersbank: 02 433 43 31.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer