Beantwoord

Vrijgave huurwaarborg - Is er een formulier ?

  • 16 July 2017
  • 2 reacties
  • 17461 Bekeken

Ik heb een woning verhuurd.
De huurder verlaat de woning op 31/07/2017
De huurwaarborg werd geplaatst bij BNP Parisbas fortis.
Ik kan zo geen speciaal formulier vinden op de site van BNP Parisbas Fortis die moet gebruikt worden / ingevuld worden voor de vrijgave van de huurwaarborg.
Bestaat zo een formulier bij BNP Parisbas Fortis ?
Zoja, waarkan ik dat vinden/downloaden ?
INdien neen, wat moet er bebeuren bij BNP Parisbas Fortis om de huurwaarborg vrij te geven ?
Alvast bedankt,
Groeten,

Marc
icon

Beste antwoord van Renata_bnp 17 July 2017, 11:45

Bekijk origineel

Reageren op dit onderwerp is niet mogelijk.

2 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Beste Marc,

Welkom op de community! Bedankt voor je interessante vraag omtrent de vrijgave van de huurwaarborg.
Hiervoor dient de huurder een afspraak te maken in een van onze agentschappen.

Voor de terugbetaling van een huurwaarborg moeten volgende voorwaarden voldaan zijn:
o Alle betrokken partijen (huurder(s) en verhuurder(s)), die het huurwaarborgcontract hebben getekend, dienen aanwezig te zijn om de huurwaarborg af te sluiten.
o Alle aanwezigen dienen hun identiteitskaart mee te brengen.

Voor het maken van een afspraak kan de huurder met ons contact openemen op het telefoonnummer 02 762 60 00 van maandag tmt vrijdag van 7u tot 22u en zaterdag van 9u tot 17u.

Hopelijk is dit een antwoord op je vraag. Indien het antwoord niet duidelijk genoeg is, laat het me zeker weten!

Kijk gerust verder rond op de community.
Reputatie 5
Hallo Marc,

Ik wou je graag laten weten dat de regeling rond de opening van een huurwaarborg gewijzigd is. 🙂

Voortaan kan je een huurwaarborgrekening openen zonder de aanwezigheid van de verhuurder.

Alle huurder(s) dienen aanwezig te zijn op de afspraak met zijn/haar identiteitskaart(en) en de huurovereenkomst die door alle partijen werd ondertekend.
Als dit het geval is, kan de huurwaarborg geopend worden tijdens de afspraak.

Voor de terugbetaling van de huurwaarborg dient de verhuurder wel aanwezig te zijn tijdens de afspraak.

Als je nog vragen hebt rond een huurwaarborgrekening of iets anders, aarzel niet om die te stellen. 😉