even

  • 10 March 2020
  • 5 reacties
  • 743 Bekeken

Hey,  door toedoen van een probleempje kom ik hier terecht.

Mijn naam is Diederik, ik tracht als 65+ het digitale bankieren te begrijpen.

In de huidige trend worden we toch gedwongen om hieraan tijd te besteden.

Ik hou toch een beetje mijn hart vast voor al diegene die minder digiminded zijn.

Een forum kan een meerwaarde zijn om bepaalde zaken te doorgronden en aan te leren.

Ik hoop dat het een surplus betekend

Ik vertrouw op jullie

 

 

 

 

5 reacties

Reputatie 7

Welkom Diederik!

Het is inderdaad niet voor iedereen even makkelijk om plots mee te stappen in het digitale plaatje.

Mijn collega’s en ik helpen je alleszins graag verder met al je vragen, dus aarzel zeker nooit om ze te stellen.

Mocht je mensen kennen die graag in levende lijve begeleid worden, dan kunnen ze zich inschrijven in een gratis sessie over online bankieren. Dat kan via het kantoor zelf, of telefonisch via 02 762 60 00. Jammer genoeg niet via dit forum, want wij zijn beperkt in de gegevens die we kunnen en mogen verwerken. Uiteraard ben je ook zelf steeds welkom tijdens zo’n sessie.

Dank zij de handleiding en Safari voorkeurinstelling voor jullie site is mijn probleem opgelost?

Ik kon de rekeninguittreksels niet raadplegen maar door de popup voor jullie site te deblokkeren is dit in orde gekomen.

Nu nog een werkwijze opbouwen om de nodige uittreksels te filteren vb voor de belastingaangifte in te vullen.

Eenvoudige werkwijze steeds welkom

 
Reputatie 7

Super om te horen dat het met de handleiding in orde is gekomen.

Wat het filteren van rekeninguittreksels betreft; het staat alvast genoteerd als suggestie en je bent zeker niet de enige die ernaar vraagt.

Dat gezegd zijnde, heb je specifieke verrichtingen voor je belastingaangifte nodig, zoek je attesten, of heb je volledige rekeninguittreksels nodig?

Vooral de effectenportefeuille en dividenden uitkering zijn nuttig , een tabelvorm zou het eenvoudiger maken

verzekeringen en langetermijnsparen ook

Het zou een plus zijn mochten de zaken die eventueel nodig zijn om de jaarlijkse belastingbrief in te vullen verzameld zouden zijn in één item met onderverdeling per soort

dank voor de reactie

ik zoek verder

 

 

Reputatie 7

Graag gedaan.

Enkele tips die ik je voorlopig kan geven (al besef ik dat ze niet ideaal zijn):

Hou tweemaal per jaar een historiek van je effectenrekening bij. Die historiek toont alle verrichtingen op effecten van de voorbije zes maanden. Je vindt ze zo:

  • Meld aan via https://www.bnpparibasfortis.be/.
  • Klik bovenaan op Sparen en beleggen en kies voor Mijn beleggingen.
  • Klik op je effectenrekening.
  • Kies onderaan voor Historiek van de verrichtingen van de laatste 6 maanden.

 

Als je dat nog niet hebt, open dan eventueel een beleggersrekening en koppel ze aan je effectenrekening. Een beleggersrekening is gratis en kan je gebruiken om alle verrichtingen op effecten gescheiden te houden van je andere verrichtingen. Het zorgt ervoor dat het iets makkelijker wordt om de rekeninguittreksels door te nemen.

Heb je al een beleggersrekening, dan kan je ook een gratis archief aanvragen. Dat bevat alle verrichtingen van de voorbije 5 jaar en het wordt afgeleverd in CSV-formaat, wat het makkelijk doorzoekbaar maakt via Excel.

  • Meld aan via https://www.bnpparibasfortis.be/.
  • Klik bovenaan op Dagelijks bankieren en dan op Mijn archief.
  • Klik op Nieuwe aanvraag, kies je beleggersrekening, druk op Volgende en klik tot slot op Bevestigen.
  • Na 24u kan je het document bij Mijn archief downloaden.

Tot slot kan je ook verrichtingen zoeken. Ook dat werkt in deze situatie het makkelijkst als je al een beleggersrekening hebt. Een handleiding vind je alvast hier.

Duid bij Rekening selecteren je beleggersrekening aan. Je kan bij Op basis van de volgende criteria eventueel ook aangeven dat je enkel positieve of negatieve bedragen wilt zien. Bijvoorbeeld om het onderscheid te maken tussen dividenden/verkopen en aankopen.

Reageer