Beantwoord

Geen toegang meer tot de 2 ondernemingsrekeningen van de VME die ik beheer als syndicus

  • 22 January 2024
  • 5 reacties
  • 113 Bekeken

Mijn vrouw en ik waren voordien klant bij zowel BNP Fortis (nog sinds de ASLK periode) als bpost bank (allebei gepensioneerde bpost - medewerkers). Omdat de laatste rekening meest gebruikt wordt hebben we de BNP Fortis rekening nog opgezegd eind vorig jaar en de migratie afgewacht;

Die is voor zover ik kan nagaan correct verlopen voor onze (particuliere) lopende rekening en de 2 gekoppelde spaarrekeningen.

Niet zo voor de lopende rekening en de gereglementeerde spaarrekening die ik beheer als syndicus en mede-eigenaar van het gebouw waar wij wonen. Ik probeerde vandaag toegang te krijgen via de website voor ondernemingen, maar dat is onmogelijk: in eerste instantie wordt toegang geweigerd; er moeten programma’s geïnstalleerd worden, die niet compatibel zijn met mijn desktop etc [Ik vermoed dat de bank mij zal verplichten om een nieuwe PC aan te schaffen?!]

Maar ik kan op geen enkele manier contact krijgen met een adviseur van BNP want de telefonische verbindingen (minstens 5 keer geprobeerd deze namiddag en uren aan de wachtlijn gehangen!) worden afgebroken na een tijdje. Op de site van de particuliere klant staat er trouwens een afgeschaft telefoonnummer??? Ik probeerde ook je een afspraak te maken met het aangeduide BNP kantoor Ninove, :  eerst wordt er schriftelijk uitleg/reden/motivatie gevraagd en als je denkt een afspraak te zullen krijgen, dat krijg je een lakoniek automatisch antwoord dat er geen afspraak kan gemaakt worden omwille van computerproblemen. Niet telefonisch noch anderszins te bereiken.

Ik heb de stellige indruk dat de klantenbediening op zo’n cruciaal ogenblik volledig fout ingeschat werd. En dan druk ik me nog zwak uit.

Als hernieuwde  kennismaking kan het tellen : welcome back

icon

Beste antwoord van LarsD 24 January 2024, 14:56

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4

Hallo @Frans Vanderschueren,

Bedankt voor je bericht.

Onze excuses voor dit ongemak.

Er zijn helaas voor een aantal klanten die vanuit bpost bank komen nog technische problemen.

We hebben daarom hiervoor ook een banner voorzien via onze website en app. Hierin ga je ook een lijn vinden die je kan contacteren indien je nog technische problemen ervaart.

Ondertussen werken we achterliggend eraan om deze problemen zo snel mogelijk op te lossen.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Beste Lars D,

 

5 dagen later is er nog geen witte rook te bespeuren. Intussen gaat het leven verder en moet ik alles ivm de VME Pamelse Klei 24 gewoon uitstellen.

Als je in één beweging 1 mio rekeningen moet integreren en in 1 klap met 20% aangroeit moet de operatie tot in de puntjes geregeld zijn of anders back up scenario's klaar hebben, voor wanneer er een wiel afvliegt. De klanten mogen niet de dupe zijn van de ict en administratieve problemen die niet vooraf geregeld werden.

Hoe lang wordt ons geduld nog op de proef gesteld: sinds vrijdagmiddag 19 januari om 17.00h wacht ik al. 

Mag ik eindelijk hopen dat er nu snel een verlossend telefoontje of mailtje komt met het bericht dat het probleem van de baan is?

Nog steeds teleurgesteld, maar vriendelijk gegroet,

 

Frans V.

 

PS waarom is mijn vorig antwoord op het mailtje van LarsD weggemoffeld? Te ironisch? Pijnlijk om de waarheid onder ogen te zien? Heeft CEO Anseeuw zicht op de reële toestand, want de comm brengt publiek wel een andere boodschap?

Dag @Frans Vanderschueren ,

 

Begrijp ik goed dat je probeert aan te melden op Easy Banking Business en het daar misloopt?

Kan je vertellen welke melding je daar precies krijgt?

 

Groetjes,

Liz

Neen, moet ik via die site dan inloggen? Daarover heb ik bij mijn weten geen richtlijnen noch info ontvangen. Ik ben een particulier én gepensioneerd die als syndicus  en medeëigenaar van de VME Pamelse Klei 24 de gewone zaken regel van de VME , eigenlijk een soort feitelijke vereniging. Maar die moet wel kunnen functioneren! Er zijn betalingen te verrichten en belangrijke opdrachten voor de gemeenschappelijke delen. (Installatie individuele watermeters, aardingen herstellen van alle appartementen....)

Ik heb vorige week verschillende keren, verschillende personen aan de lijn gehad en men heeft me verzekerd dat die 2 rekeningen gekoppeld zijn, maar ik heb daar geen momenten geen toegang toe; de zaak zou vandaag opgelost zijn, maar ik zie daar niets van.

Waarom /om welke reden dat geblokkeerd is. Wie kan me eigenlijk hierbij helpen van BNP Fortis? Moet ik mij tot een ombudsman, of  test aankoop richten of tot de economische Inspectie van min. economische zaken?

Hopelijk volgt er nu een positieve reactie,

 

Frans 

Dag @Frans Vanderschueren ,

 

Bedankt voor de informatie. Ik heb via de Community, wat een openbaar medium is, helaas geen toegang tot je persoonlijke gegevens, dus kan niet nakijken wat er precies aan de hand is.

Ik begrijp dat het niet aangenaam is om er te moeten blijven achterzitten. Indien je liever niet belt, kan je na het aanmelden op Easy Banking Web via “Berichten” een privébericht sturen. De persoon die deze berichten behandelt, heeft wel toegang tot jouw gegevens en kan kijken hoever het proces precies staat en je verder inlichten.

 

Mijn oprechte excuses voor dit ongemak.

Groetjes,

Liz

Reageer