Beantwoord

Cardstop

  • 30 March 2024
  • 3 reacties
  • 61 Bekeken

Werd net gebeld door cardstop die beweerde dat iemand 650€via mijn kaart wil opnemen, hoe kan ik weten of dit wel degelijk cardstop is ?

icon

Beste antwoord van JessicaJ 2 April 2024, 13:23

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Door gewoon naar Cardstop te bellen en daar zal je dan te horen krijgen of dat allemaal waar is.

Reputatie 3

Hallo,

Dit is de titel van een krantenkop :
“Belt de bank of Card Stop je plots voor een fraudegeval? Leg meteen af: “Card Stop zal je nooit zelf bellen om fraude te melden”
Hier volgt een uitgebreider artikel.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/02/02/phishing-card-stop-oplichting/
En ze zenden ook geen sms-en.

Reputatie 1

Beste @Rita Colman ,

zoals Gella al vermelde gaat Cardstop jou zelf NOOIT contacteren.

Cardstop handelt enkel als jij naar hen belt en zij hebben geen toegang tot transacties, rekeningen, etc. Zij zouden dus niet weten of er frauduleuze betalingen worden gedaan op jouw rekening.

Nog een ander punt dat wantrouwen geeft is dat zij contact met jou opnemen tijdens een verlengd weekend waarbij de banken gesloten zijn om contact mee op te nemen.

Ik ga ervan uit dat je eerst zeker wilde weten of dit over Cardstop ging of niet, maar indien je iets van klanten- /kaartgegevens hebt doorgegeven telefonisch, kan je het beste nog contact opnemen met het Easy Banking Centre op het nummer 02 762 60 00.

Indien je niks van kaartgegevens hebt doorgegeven, hoef je je kaart(en) niet te blokkeren. Wees wel op je hoede voor bijkomende telefoons, berichtjes of mails.

 

Groetjes,

Jess

Reageer