Beantwoord

debet kaart in zuid korea


Ik ga binnenkort naar Zuid Korea en heb mijn debet kaart in de app op “buiten Europa” gezet. Kan ik hem nu zonder probleem daar gebruiken of heb ik toch iets van een krediet kaart nodig?

icon

Beste antwoord van YannickB 2 May 2022, 08:19

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7

Hallo @jewelzorge 

Als je al een Bancontact-Visa Debit-debetkaart hebt, dan zal je ze kunnen gebruiken bij alle handelaars en aan alle geldautomaten die Visa aanvaarden.

Ben je van plan om een auto te huren, dan heb je wel een kredietkaart nodig. Dat soort bedrijven aanvaardt vaak enkel kredietkaarten zodat er een waarborg kan geblokkeerd worden.

Hou tot slot ook rekening met de kosten voor transacties in het buitenland. Je vindt een overzicht op pagina 19 van onze tarievenlijst. Je kan ook geld uitsparen door op voorhand Koreaanse Won te bestellen. Dat kan door ons Easy Banking Centre te bellen via Communicatie onderaan de app of op 02 762 60 00. Je bestelt het geld best minstens twee weken op voorhand.

Aarzel niet om het me te laten weten als je nog info nodig hebt. Ik vertrek later dit jaar zelf naar Zuid-Korea, dus ik help je met plezier verder als je vragen hebt over het beheer van je rekeningen en kaarten in Zuid-Korea.

Fijne reis alvast!

 

Wist je dat de Community 5 jaar bestaat? Om dat te vieren lanceerden we een wedstrijd! Doe snel mee en maak kans op een FNAC-waardebon van 25 euro.

Beste @YannickB 

Ik had gelezen dat u twee jaar geleden ook naar korea was geweest, wel ik hoop dat u mijn vragen kan beantwoorden en mij helpen. Ik las dat u 2 jaar geleden geld inwisselde van euro’s naar koreaanse won, ik zou dit ook graag doen dan heb ik al wat geld op zak. Ik zou dus graag wat cash inwisselen nu ik heb echt al veel opties bekeken online zoals westren Union enz ( die momenteel niet actief zou zijn in geld wisselingen) en andere zaken op het internet maar ik vertrouw het echt niet, kan u mij helpen aub ik ben al weken op zoek voor een oplossing.

 

Mijn tweede vraag, ik heb een Visa-debit kaart bij jullie en ik heb voor naar Korea te gaan ook een mastercard aan gevraagd bij jullie ( heb deze ook reeds ontvangen) nu vraag ik me af na verschillende dingen te lezen op het internet dat deze kaart toch zeker zal werken in korea, en hoe zit het dan met de transactie kost hier op. 

 

Alvast bedankt 

Vriendelijke groeten 

Leyla Poelman 

Beste @YannickB 

Ik had gelezen dat u twee jaar geleden ook naar korea was geweest, wel ik hoop dat u mijn vragen kan beantwoorden en mij helpen. Ik las dat u 2 jaar geleden geld inwisselde van euro’s naar koreaanse won, ik zou dit ook graag doen dan heb ik al wat geld op zak. Ik zou dus graag wat cash inwisselen nu ik heb echt al veel opties bekeken online zoals westren Union enz ( die momenteel niet actief zou zijn in geld wisselingen) en andere zaken op het internet maar ik vertrouw het echt niet, kan u mij helpen aub ik ben al weken op zoek voor een oplossing.

 

Mijn tweede vraag, ik heb een Visa-debit kaart bij jullie en ik heb voor naar Korea te gaan ook een mastercard aan gevraagd bij jullie ( heb deze ook reeds ontvangen) nu vraag ik me af na verschillende dingen te lezen op het internet dat deze kaart toch zeker zal werken in korea, en hoe zit het dan met de transactie kost hier op. 

 

Alvast bedankt 

Vriendelijke groeten 

Leyla Poelman 

Hi! 

 

Ik ben ondertussen al meerdere keren voor maanden aan een stuk in Zuid Korea geweest en kan u zeker helpen met uw vragen. Ik heb mijn geld laten wisselen in “Goudwissel kantoor” in Maastricht en ook een keer in Genk. Mijn debet kaart werkte nergens in Korea en met mijn creditcard van visa kon ik enkel geld afhalen in een internationale bank. Ik heb een mastercard gekocht via de app “revolut” dan moet je enkel shipping betalen. Je kan gewoon geld via jouw bankkaart op de app overmaken en die zet het dan automatisch om in de juiste valuta wanneer je met je nieuwe revolut mastercard in Zuid Korea betaald. Dit is de enige kaart die ik gebruik tijdens het reizen naar Zuid korea en ook andere internationale landen zoals Japan. Nooit problemen mee gehad. Ik neem ook altijd wat extra euro’s mee voor de zekerheid aangezien op elke hoek in Korea wel een kantoor ligt om geld om te wisselen.  

 

Als je nog met andere vragen zit mag je mij altijd nog een berichtje sturen, ik beantwoord ze graag voor je. 

Wel ik heb een MasterCard aangevraagd bij Paribas fortis en heb deze ook toegestuurd gekregen.. is dit dan geen goede kaart?, ook heb ik nu een visa debit kaart van Paribas fortis. Maar ik vraag me af kan ik nu geld wisselen bij Paribas Fortis zelf? Zoals ik vorig jaar deed voor Japan? want dit lijkt me onduidelijk.. 

 

en nog een vraagje die goudwisselkantoor hebben wij blijkbaar ook in Gent ( België) maar ik ben skeptics over het bestellen van mijn KRW hier wegens dat het bedrag in KRW totaal niet overreenstemt met het bedrag dat het volgens wisselkoers websites zou moeten zijn.. het is een verschil van bij de 100 000 KRW en dit schrikt me af .. of het wel vertrouwd en eerlijk , safe is sinds ik nergens een uitleg kan vinden waarom het zoveel verschil is ( commissie etc) 

 

groetjes en bedankt voor je antwoord 

Leyla ☺️

Wel ik heb een MasterCard aangevraagd bij Paribas fortis en heb deze ook toegestuurd gekregen.. is dit dan geen goede kaart?, ook heb ik nu een visa debit kaart van Paribas fortis. Maar ik vraag me af kan ik nu geld wisselen bij Paribas Fortis zelf? Zoals ik vorig jaar deed voor Japan? want dit lijkt me onduidelijk.. 

 

en nog een vraagje die goudwisselkantoor hebben wij blijkbaar ook in Gent ( België) maar ik ben skeptics over het bestellen van mijn KRW hier wegens dat het bedrag in KRW totaal niet overreenstemt met het bedrag dat het volgens wisselkoers websites zou moeten zijn.. het is een verschil van bij de 100 000 KRW en dit schrikt me af .. of het wel vertrouwd en eerlijk , safe is sinds ik nergens een uitleg kan vinden waarom het zoveel verschil is ( commissie etc) 

 

groetjes en bedankt voor je antwoord 

Leyla ☺️

Een vriendin van mij had ook een mastercard creditcard en bij haar ging het wel allemaal goed maar aangezien zij bij een nederlandse bank zit kan ik niet met zekerheid zeggen of het hetzelfde is voor patinas fortis. 

Ik heb zelf nooit problemen gehad met Goudwisselkantoor maar weet wel nog dat ik hier zelf ook skeptisch over was in het begin. Maar het personeel zelf is altijd heel open en aardig geweest dus ik kan misschien aanraden om eens te bellen of gewoon binnen te wandelen zodat je een zeker gevoel krijgt. Of je kan een kleiner bedrag proberen te wisselen in het begin om te zien of alles goed gaat. Zelf heb ik nooit een ander wisselkoers kantoor gebruikt buiten die in incheon airport in Korea zelf maar daar betaal je wel wat meer voor. 

 

Reputatie 5

Hallo @Leyla Poelman,

Bedankt voor je bericht.

Om nog op je vragen te antwoorden: neem zeker de kredietkaart en een kaartlezer mee. De kredietkaart werkt standaard wereldwijd.

Indien mogelijk kan je inderdaad op voorhand de plaatselijke valuta bestellen in cash om mee te nemen. Wij bieden zelf helaas deze valuta niet aan om te bestellen. 

Je kan ook hier meer info vinden over waar je op moet letten als je buiten Europa reist: Betalen in het buitenland | Community BNP Paribas Fortis

Er zijn kosten verbonden aan het betalen en geld afhalen met een kredietkaart in het buitenland/andere valuta:

  • Geldopname:
    • Buiten de eurozone: 6 EUR + 1,60% wisselmarge
  • Betaling:
    • Buiten de eurozone: 1,60% wisselmarge

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Maar hier werd toch gezegd in een eerdere reactie dat het geld kan besteld worden bij jullie? Zo niet heb je dan een bepaald adres voor mij waar ik dit veilig kan doen sinds mijn eigen bank dit niet zou kunnen.. want ik zoek al 3 weken maar vindt maar geen oplossing waar ik dit veilig en correct kan laten doen.. 

Reputatie 5

Hallo @Leyla Poelman,

Dat gaat om een bericht van twee jaar geleden. Ondertussen zijn er natuurlijk een aantal zaken veranderd en is niet elke valuta zo gemakkelijk te bestellen en te leveren via bank.

Het alternatief is dan via een wisselkantoor te werken. Wij hebben geen samenwerking met een wisselkantoor dus je zal zelf moeten zoeken naar een kantoor in de buurt.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Doe ik jammer genoeg al weken en heb dus geen oplossing. Dat is wel jammer zal eens moeten kijken of een andere bank dit wel doet :) 

Hallo @Leyla Poelman ,

Bekijk ook misschien even de optie of je deze op de luchthaven kan wisselen. Meestal hebben ze daar ook wisselkantoren. 

Groetjes, Joyce. 

Reageer