Beantwoord

Modeldocument vrijgave huurwaarborg serviceflat van WZC voor het jaar 2023

  • 6 April 2023
  • 1 reactie
  • 719 Bekeken

Heb begrepen van een fortis bankbediende om de huurwaarborg van de serviceflat van mijn schoonmoeder vrij te krijgen, dat de WZC die een modeldocument hiervoor zou hebben, me deze en daarna ook het fortis kantoor dient te bezorgen. Nu wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd. Het WZC beweert dat BNP fortis dit invuldocument dient aan te leveren aan WZC.

Hoe gaat het nu echt in zijn werking. Mijn schoonmoeder heeft haar serviceflat mid nov. 2022 verlaten en wordt deze reeds verder verhuurd,  en we zijn reeds 5 april. Ondertussen is zij overleden;

Aub kan u ons informeren en/of dit document bezorgen.

alvast bedankt.

icon

Beste antwoord van Jonas F 6 April 2023, 16:11

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2

Heb begrepen van een fortis bankbediende om de huurwaarborg van de serviceflat van mijn schoonmoeder vrij te krijgen, dat de WZC die een modeldocument hiervoor zou hebben, me deze en daarna ook het fortis kantoor dient te bezorgen. Nu wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd. Het WZC beweert dat BNP fortis dit invuldocument dient aan te leveren aan WZC.

Hoe gaat het nu echt in zijn werking. Mijn schoonmoeder heeft haar serviceflat mid nov. 2022 verlaten en wordt deze reeds verder verhuurd,  en we zijn reeds 5 april. Ondertussen is zij overleden;

Aub kan u ons informeren en/of dit document bezorgen.

alvast bedankt.

 

Dag Lina Janssens,

Bedankt voor je bericht! Eerst en vooral wil ik je mijn oprechte deelneming toewensen met het overlijden van jouw schoonmoeder.

Ik heb je e-mailadres even verwijderd aangezien deze informatie best niet publiek beschikbaar is.

Voor de vrijgave van een huurwaarborg dient de aanvraag te gebeuren door de huurder via het kantoor. 

Op het kantoor wordt er dan een document opgesteld die de huurder kan tekenen en nadien is het de bedoeling dat de verhuurder dit komt tekenen. In dit geval iemand afgevaardigd van het woonzorgcentrum.

Een document aan jou rechtstreeks bezorgen kunnen we moeilijk doen aangezien we fysiek akkoord van beide partijen op het kantoor nodig hebben vooraleer we het kunnen vrijgeven.

In het geval van overlijden is de situatie net een beetje anders.

Bij overlijden van de bewoner dient men te wachten op de machtiging tot vereffening nalatenschap en heb je de handtekening nodig van de daarop vermelde erfgenamen. 

Je zal dus best met het kantoor overleggen hoe het dossier van nalatenschap opgestart kan worden en/of de huurwaarborgrekening hierin kan worden opgenomen.

Hopelijk is dit antwoord wat duidelijk voor jou Lina.

Met vriendelijke groeten,
Jonas F

 

Reageer