Beantwoord

qr code scannen zelfde gsm

  • 9 April 2024
  • 9 reacties
  • 69 Bekeken

Kan je met de bnp bank app een qr code die op je eigen gsm staat met diezelfde gsm scannen invoegen ? Ik heb reeds geprobeerd met de Google lens maar dit lukt ook niet.

icon

Beste antwoord van Joycevdv 12 April 2024, 10:07

Bekijk origineel

9 reacties

Beste @janenkarine1 ,

Dit is helaas niet mogelijk aangezien je dit moet scannen met jouw camera. Is er geen optie om te betalen door het openen van jouw bankapp? Dit zou de juiste manier moeten zijn om betalingen via een GSM te doen. 

Groetjes, Joyce. 

Reputatie 1

Kan je met de bnp bank app een qr code die op je eigen gsm staat met diezelfde gsm scannen invoegen ? Ik heb reeds geprobeerd met de Google lens maar dit lukt ook niet. 

Vooreerst, normaliter “staat” de QR-code niet op de eigen GSM, maar bevindt die zich ergens op een server. Als men dus om een of andere reden van de app geen gebruik kan of wil maken kan men er onderuit middels volgende methodes:

  • De koppeling openen op een PC of op een ander mobieltje, en dan de QR-code scannen met het ‘eigen’ apparaat (telefoon).
  • Indien uw telefoon over afdrukopties zou beschikken, de code afdrukken en dan scannen met het ‘eigen’ mobieltje.
  • Normaliter bevinden zich naast (of onder) de QR-code ook de gegevens om een manuele overschrijving te doen. Indien beide vorige opties niet mogelijk zouden zijn, maak dan hiervan gebruik.

Alvast bedankt voor je antwoord, maar in dit specifiek geval krijg ik juist een melding dat ik de betaling moet bevestigen door mijn bank op te openen en de qr code inspannen. Er is een andere mogelijkheid en dat is via de kaartlezer maar ja die heb je niet altijd bij de hand daarom dacht ik dat er misschien toch een methode is ….

Dus er is nog een verbeteringspotentiaal voor de bankapps….

@Oude duts ,

de drie mogelijkheden ken ik en heb ik al toegepast, ik zoek een oplossing om geen ander middel te moeten gebruiken.

Ik kan ook naar de bank gaan en daar de betaling door een agent laten doen  ;)

Reputatie 1

Alvast bedankt voor je antwoord, maar in dit specifiek geval krijg ik juist een melding dat ik de betaling moet bevestigen door mijn bank op te openen en de qr code inspannen. Er is een andere mogelijkheid en dat is via de kaartlezer maar ja die heb je niet altijd bij de hand daarom dacht ik dat er misschien toch een methode is ….

Dus er is nog een verbeteringspotentiaal voor de bankapps….

Hey Janen,

Normaal gezien zou er via de betalingsopties op de website ook moeten staan “bevestigen via de App”, waarna je zou doorgeschakeld moeten worden rechtstreeks naar de Easy Banking App om dan te bevestigen met de inlogcode van de app, of face ID indien je zo aanmeld. 

Of krijg je op de website enkel de opties te zien met kaartlezer en scannen met qr code? 

 

Groetjes,

 

Jess

 

Juist enkel kaartlezer of qr code

Dag @janenkarine1 ,

 

Ik raad je aan hiervoor contact op te nemen met de webshop. Het zou kunnen dat deze pagina niet aangepast wordt op mobiele toestellen, maar u dus met uw smartphone ook enkel de pagina ziet die ook op een computer zou getoond worden.

 

Groetjes,

Liz

Ondertussen ook reeds eens navraag gedaan bij mijn ( jongere ) collega’s en ik kwam te weten dat de Belfius bank app wel een optie heeft om een qr code te scannen van een foto opgeslagen in de fotoalbum ( dus ook van een screenshot ) en niet alleen via de camera.

 

Dag @janenkarine1 ,

Iedere bankapp heeft per bank inderdaad verschillende functies. Onze app is voordurend in ontwikkeling met nieuwe functies. Wij nemen dit zeker mee voor in de toekomst om te kijken of dit ook via onze app kan. 

 

Groetjes, Joyce. 

Reageer