Beantwoord

Rekening geraakt niet gekoppeld aan Payconiq by bancontact

  • 5 January 2024
  • 3 reacties
  • 155 Bekeken

Hallo,

Sinds gisteren nieuwe gsm en ik installeer Payconiq terug op mijn telefoon. Nu krijg ik de melding je hebt al een rekening gekoppeld, ik druk op de knop bevestig mijn bankrekening.  Ik kom dan in het scherm van Fortis, ik geef mijn code in die ik krijg via de kaartlezer.  En dan krijg ik enkel de melding er ging iets mis.  Of ik krijg soms ook het scherm we zijn de bankrekening aan het koppelen maar dit blijft zo draaien.

Ik heb de app al twee keer verwijderd, telefoon af gezet. Maar dit blijft altijd zo.

Kan iemand mij hiermee helpen?

 

Dank u wel alvast!

icon

Beste antwoord van LarsD 5 January 2024, 11:48

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4

Hallo @EvyDelagey,

Bedankt voor je bericht.

Dit zijn alvast de meest voorkomende redenen waarom het niet lukt om een rekening of debetkaart te koppelen aan Payconiq by Bancontact:

  • Je gebruikt een professionele rekening en/of debetkaart. De Payconiq by Bancontact app is enkel bedoelt voor particulieren. Ondernemers hebben een apart platform.
  • Er is een probleem met de betrokken rekening. Dit kan je na laten kijken door het Easy Banking Centre te bellen via Communicatie onderaan in Easy Banking App.
  • De kaart die je probeert te koppelen werd nog niet volledig geactiveerd. Debetkaarten kunnen pas aan betaalapps gekoppeld worden nadat je eenmaal met de chip en je pincode (dus niet contactloos) hebt betaald in een fysieke winkel of nadat je er geld mee hebt opgenomen. 
  • Je gebruikt een browser die niet ondersteund wordt door de Payconiq by Bancontact en/of door onze pagina’s. We raden je aan om Google Chrome (Android) of Safari (iOS) te installeren en te gebruiken als standaardbrowser.
  • Er is een probleem met de Payconiq by Bancontact-app of met je Payconiq by Bancontact-profiel. Lukt het nog steeds niet nadat je de app opnieuw geïnstalleerd hebt, neem dan contact op met Payconiq by Bancontact. Je kan hen bereiken via support@payconiq.be en via +32 (0)2 234 11 49.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Dank u wel! Ik heb ernaar gebeld en blijkbaar heb ik een hele tijd de verkeerde bank aangeduid.  Ik heb een kaart van Fortis maar vanaf 1/1/24 heb ik een andere zichtrekening van Hello bank en dan moet je Hello bank aanduiden.

 

Misschien een tip voor andere mensen die dit probleem ook tegen komen 😊

Reputatie 4

Hallo @EvyDelagey,

Bedankt voor ons een update te geven. Wij zijn blij dat het is opgelost en dat is inderdaad een goede tip.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer