Beantwoord

Tegenstrijdige informatie na overlijden - van kastje naar de muur

  • 16 November 2023
  • 1 reactie
  • 105 Bekeken

Mijn vader overleed in juli 2023. Rekeningen geblokkeerd natuurlijk, ook bij BNP. Mijn moeder moest een attest van de notaris naar Luik sturen om alles te deblokkeren. Naar aanleiding daarvan, zou het in orde zijn sinds 27 oktober, maar in het agentschap in onze gemeente weten ze van niets. 

Nu zeggen ze in Luik dat ALLE erfgenamen naar het kantoor moeten komen om te tekenen om fondsen en geld te kunnen vrijmaken en af te sluiten.

Dit is toch te zot voor woorden! Hebben dit bij geen enkele bank moeten doen. Wij krijgen dit ook niet voor elkaar om iedereen daar te krijgen. Graag meer uitleg over wat de verdere gang van zaken is.

icon

Beste antwoord van LarsD 16 November 2023, 12:33

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 4

Hallo @Pvrm,

Bedankt voor je bericht.

Het verlies van een dierbare is al moeilijk dus het is ook te begrijpen dat wanneer de procedure tot de vrijgave van de tegoeden moeizaam loopt dat dit voor de nodige frustraties kan zorgen. Onze excuses alvast dat er tot nu toe tegenstrijdige of onduidelijke informatie is gegeven over het hele proces voor de vrijgave.

We hebben daarom via onze Community een duidelijk overzicht gemaakt van welke formaliteiten moeten gebeuren nadat het overlijden is gemeld aan ons en zodat het nalatenschap kan worden vrijgegeven: Wat te doen bij het overlijden van een dierbare? | Community BNP Paribas Fortis

Hier zal je ook lezen dat we in de bank de handtekening en dus het akkoord nodig hebben van alle erfgenamen om over te gaan tot de vrijgave van de tegoeden.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer