Beantwoord

De Bancontact functie in de app werkt niet. 'Technische fout'

  • 17 July 2019
  • 6 reacties
  • 3762 Bekeken

Beste,

Sinds 2 dagen kan ik de Bancontact functie in de Easybanking app niet meer gebruiken.
De app start normaal op tot het (welkom) keuze scherm 'Aanmelden' of 'Bancontact'.
Aanmelden met alle achterliggende functies werkt probleemloos.
De keuze Bancontact echter niet. Er blijft heel de tijd het zwarte vlakje 'Gegevens ophalen' op het scherm staan met het geanimeerde Fortis logo. Na enige tijd treed er wellicht een time-out op en krijg je een rode bol met wit kruis, en de melding 'Technische fout'. gelieven later nogmaals te proberen.

Ondertussen herstarten ik mijn gsm meermaals, controleerde ik op updates en herinstalleerde ik de app 2x. De Technische fout blijft echter bestaan.

Op deze site vind ik wel topics van mensen met hetzelfde probleem, maar geen sluitende oplossing.

Vriendelijke groeten,
Q
icon

Beste antwoord van YannickB 18 July 2019, 08:47

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Dag Quinten,

Er zijn voor verschillende klanten op dit moment inderdaad problemen bij het gebruik van Bancontact vanuit Easy Banking. Mijn excuses daarvoor.

We werken zo snel mogelijk aan een oplossing. Intussen raad ik je aan om te werken met de Payconiq by Bancontact app. Daarmee zou het wel moeten lukken.

Beste Yannick,

ik heb idem probleem al heel de voormiddag, ik probeer facturente betalen via een app (easybanking én bancontact payconiq), door middel van scannen QR code, of via easbybanking met kaartlezer en geen van beide werken

wat kan er fout zijn ?

 

Wees gerust. Het gewone bankieren werkt ook niet. Als ik op IT zat deden we het weekend door bij problemen. Ik heb dit probleem vrijdag vlak voor de middag gemerkt met de app. Blijkbaar ligt alles plat ?

Hey @LucV ,

Met onze Easy Banking zijn er geen problemen gemeld. Kan het zijn dat je onlangs een nieuwe kaart hebt gekregen?

Voor de Bancontact-optie zijn we druk aan de weer om dit zo snel mogelijk op te lossen!

Groetjes,

Lieze

Maar het was dus inderdaad van een andere bankkaart.
De foutboodschap zou duidelijker kunnen zijn..

In ieder geval : het werkt nu.
Dank u wel

Hey @LucV ,

 

Super dat het in orde is!

Ik geef je feedback in verband met de foutmelding verder door.

 

Groetjes,

Lieze

Reageer