Beantwoord

Weigering invordering

  • 2 February 2020
  • 6 reacties
  • 1309 Bekeken

Ik heb een invordering geweigerd, maar er komt nu op dat ik moet bellen naar de hulpdesk. Ik weet niet goed wat er fout is gegaan. 

 
icon

Beste antwoord van YannickB 3 February 2020, 08:14

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7

Hallo Martha,

Op welk moment/pagina verschijnt de boodschap en wanneer had de invordering normaal gezien afgehouden moeten worden?

Ik heb deze boodschap 31 januari opgemerkt en normaal had het op 3 februari moeten worden afgehouden. 
Ik heb nu juist gekeken en de melding is weg.

Ik snap niet goed waarom die melding er in de eerste plaats is opgekomen en wat gebeurt er nu met mijn geld van die invordering?

   
Reputatie 7

Als je een invordering geweigerd hebt, dan staat er een rood uitroepteken bij om dat aan te duiden. In dat geval zal het geld niet van je rekening gaan.

Als je dat nog niet gedaan hebt, dan raad ik je aan om de handelaar ook op de hoogte te brengen. Anders is het mogelijk dat zij je een aanmaning sturen en eventueel extra kosten aanrekenen.

Moet je hen toch nog betalen, dan kan je op die manier ook nagaan of je het geld manueel over moet schrijven (en zo ja naar welk nummer en met welke mededeling), of dat zij een nieuwe invordering aanbieden.

Wil je de domiciliëring volledig stopzetten, dan kan dat alvast ook via de handelaar.

 

Staat er geen uitroepteken bij de invordering, dan raad ik je aan om ze nogmaals te weigeren. Lukt het echt niet, dan bel je ons best even op 02 762 60 00 zodat we kunnen kijken wat de reden is.

Er stond inderdaad een rood (oranje) uitroepteken naast.

De betaling stond enkel bij ‘gepland’, dus het is er eigenlijk nooit afgegaan, klopt dit? 

 
Reputatie 7

Klopt, ze zal daar na vandaag ook uit verdwijnen.

Super, heel erg bedankt voor de verduidelijking! 

 

Reageer