Hoe beheer ik mijn betaalkaart(en)? (Blokkeren of vervangen van je kaart, limiet verhogen, …)

  • 16 August 2022
  • 0 reacties
  • 648 Bekeken

Reputatie 7

Je kaarten beheren: hoe werkt het?

  1. Meld je aan in de Hello bank! app.
  2. Ga naar Mijn diensten.
  3. Kies onderaan het scherm voor Kaarten en selecteer de kaart waarvoor je de instellingen wil aanpassen. Voor een debetkaart zie je meteen de instellingen van de kaart. Voor een kredietkaart tik je op het tandwiel bovenaan rechts.

Enkele voorbeelden:

Je debetkaart vervangen na verlies of diefstal

  1. Kies voor Definitief blokkeren of vervangen.
  2. Klik op de reden waarom je je debetkaart wil vervangen.
  3. Het volgende scherm geeft aan wat er nu met je oude kaart gebeurt en bevestigt dat hij werd geblokkeerd indien nodig.
  4. Check je adres en bevestig als alles correct is.
  5. Bevestig met je Easy Banking-code, je vingerafdruk of Face ID. Je nieuwe kaart is besteld en wordt via de post bezorgd binnen gemiddeld 5 werkdagen. Je PIN code blijft dezelfde.

Je kan ook bellen naar Card Stop op het nummer +32 (0)78/170.170 om je kaart te blokkeren. Card Stop is 24/7 bereikbaar. Zodra deze kaart geblokkeerd is, wordt er automatisch een nieuwe opgestuurd. Je PIN code blijft dezelfde.

In afwachting van je nieuwe debetkaart hoeft je leven niet stil te staan. Gebruik al je digitale debetkaart om te betalen in de winkel en online, maar ook via Apple Pay, Google Pay, Fitbit Pay en Garmin Pay. 

 

De limieten van je kaart tijdelijk wijzigen

  1. Kies bij Limieten voor het type limiet dat je wil instellen: geldopnemingen en/of betalingen.
  2. Klik vervolgens op Tijdelijke limiet kiezen.
  3. Verschuif de balk naar de gewenste limiet en bevestig met je Easy Banking code, je vingerafdruk of FaceID.
  4. De limiet wordt meteen toegepast. De tijdelijke limiet van je debetkaart is 7 dagen geldig, die van je kredietkaart tot het einde van de huidige of volgende periode, volgens jouw voorkeur.

Reageren op dit onderwerp is niet mogelijk.