Wat moet ik doen bij verlies of diefstal van mijn kaart?

  • 16 August 2022
  • 0 reacties
  • 363 Bekeken

Reputatie 7

Als je je kaart niet meer hebt door verlies of diefstal kan je jezelf beter beschermen door je kaart te blokkeren en een nieuwe te bestellen. Zodra je je kaart vernieuwd hebt, dan zal je oude kaart direct worden geblokkeerd en opgezegd.

Je kan dit op twee manieren doen:

  • Je kaart vervangen via de Hello bank! app:
    1. Ga naar Mijn diensten.
    2. Kies onderaan het scherm voor Kaarten en selecteer de kaart. Voor een debetkaart zie je meteen de instellingen van de kaart. Voor een kredietkaart tik je op het tandwiel bovenaan rechts.
    3. Kies voor Definitief blokkeren of vervangen.
    4. Klik op de reden waarom je je bankkaart wil vervangen.
    5. Het volgende scherm bevestigt dat hij werd geblokkeerd.
    6. Check je adres en bevestig als alles correct is.
    7. Bevestig met je Easy Banking-code, je vingerafdruk of Face ID. Je nieuwe kaart is besteld en wordt via de post bezorgd binnen gemiddeld 5 werkdagen.

OF

  • Bel onmiddellijk Card Stop op 078 170 170 (24/7).
    Doe aangifte van het verlies of de diefstal bij de politie binnen de 24 uur (ook in het buitenland). Er wordt automatisch een nieuwe debetkaart besteld en opgestuurd per post.

In beide gevallen blijft de PIN code dezelfde.

Wens je toch je PIN code te veranderen? Dan ga je naar een geldautomaat van BNP Paribas Fortis of een CASH-punt zodra je nieuwe debet- of kredietkaart toekomt. Volg de stappen aan de automaat om je PIN code te vernieuwen.


Reageren op dit onderwerp is niet mogelijk.