Beantwoord

3D secure code

  • 5 February 2023
  • 6 reacties
  • 425 Bekeken

Problemen met de Mastercard met betrekking van een buitenlandse betaling. Er wordt namelijk een 3D secure code gevraagt.  Die wordt blijkbaar met mijn Mastercard niet ondersteund? 

icon

Beste antwoord van LarsD 7 February 2023, 14:42

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 2

Hallo Rudi,

 

Wij vermoeden dat de website vraagt naar uw CVC. Dit is een driecijferige code die u op de achterkant van uw kaart vindt. 

Wees altijd waakzaam wanneer u deze doorgeeft. Deze code is een beveiligingscode die de website de mogelijkheid geeft om betaling uit te voeren. Onderzoek dus steeds of de website betrouwbaar is voor u de betaling bevestigt.

 

Staat deze niet achteraan op uw kaart?

Neem dan telefonisch contact met ons op om uw kaart te vervangen. Dit kunt u eenvoudig door volgende stappen te volgen: 

> Aanmelden in de app via paswoord of vingerafdruk;

> Kiezen voor ‘Communicatie’ rechtsonder;

> 'Easy Banking Centre'

> Een onderwerp selecteren; in dit geval 'rekeningen en kaarten'

> U krijgt een collega met de juiste expertise aan de lijn.

Of:

> Bellen naar 02/ 762 60 00

> Uw klantnummer ingeven en uw Easy Banking Phone Code

Indien u niet over de Easy Banking Phone Code of Easy Banking App beschikt, kunt u ons ook gewoon contacteren op het nummer 02/ 762 60 00.

 

Met vriendelijke groeten,

CaroleL

Hallo Rudi,

 

Wij vermoeden dat de website vraagt naar uw CVC. Dit is een driecijferige code die u op de achterkant van uw kaart vindt. 

Wees altijd waakzaam wanneer u deze doorgeeft. Deze code is een beveiligingscode die de website de mogelijkheid geeft om betaling uit te voeren. Onderzoek dus steeds of de website betrouwbaar is voor u de betaling bevestigt.

 

Staat deze niet achteraan op uw kaart?

Neem dan telefonisch contact met ons op om uw kaart te vervangen. Dit kunt u eenvoudig door volgende stappen te volgen: 

> Aanmelden in de app via paswoord of vingerafdruk;

> Kiezen voor ‘Communicatie’ rechtsonder;

> 'Easy Banking Centre'

> Een onderwerp selecteren; in dit geval 'rekeningen en kaarten'

> U krijgt een collega met de juiste expertise aan de lijn.

Of:

> Bellen naar 02/ 762 60 00

> Uw klantnummer ingeven en uw Easy Banking Phone Code

Indien u niet over de Easy Banking Phone Code of Easy Banking App beschikt, kunt u ons ook gewoon contacteren op het nummer 02/ 762 60 00.

 

Met vriendelijke groeten,

CaroleL

Hallo,

Het is niet de cvc code maar de 3DSv2 Authentication. Het zou een extra beveiliging zijn.

 

Mvg, 

Rudi

Reputatie 4

Hallo, @Rudi Desmet,

Dit is inderdaad een extra beveiliging die dan wordt gevraagd voor de betaling te bevestigen. Dit kan in de vorm zijn van het ingeven van een pincode, het werken met kaartlezer of smartphone of bevestiging door middel van een vingerafdruk. 

Het heeft het doel om het risico op fraude te beperken en de bankgegevens te beschermen.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Bedankt voor je reactie.  

Het is dus een probleem bij de verkoper en niet bij de kaart.

Rudi

Reputatie 4

Hallo, @Rudi Desmet,

Het kan aan beiden liggen: het kan zijn dat de handelaar dit systeem in zijn meest huidige versie niet gebruikt of dat de kaart dit systeem nog niet ondersteund. Je kan dan best in dit soort situaties dit ook melden aan de handelaar.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

 

Bedankt Lars.

Reageer