Beantwoord

Terugbetaling op afgesloten visakaart

  • 19 February 2024
  • 2 reacties
  • 34 Bekeken

Ik heb mijn visakaart bij BNP opgezegd ergens eind 2023. Inmiddels werd recent een huurauto geannuleerd die ik nog in september 23 boekte met de inmiddels opgezegde visakaart. De huurfirma stuurde me het bewijs door van terugbetaling omdat ik het bedrag nog niet had ontvangen. Is dit vermoedelijk omwille van het feit dat deze visakaart niet meer bestaat? Wat wel nog bestaat is de rekening waaraan deze kaart was gekoppeld bij BNP. 

Mijn vraag: hoe recupereer ik nu mijn geld - komt dit nu automatisch op de bankrekening die aan de visa was gekoppeld of staat het geld ergens te wachten?

icon

Beste antwoord van LarsD 20 February 2024, 10:44

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 1

stuurde me het bewijs door van terugbetaling omdat ik het bedrag nog niet had ontvangen.

 

 

Op dat bewijs zou zich toch het rekeningnummer moeten bevinden waarop het kwestieuze bedrag werd teruggeboekt. Anders zou het toch maar een flauw bewijs zijn.

Dus ja, de bedragen worden steeds van rekening naar rekening overgedragen.  Een kaart dient slechts als intermedium, de rekeningen vormen het echte ding. 

Maar bij sommige transacties wordt (zoals bij Google Pay)  eerst een virtueel rekeningnummer aan de opdrachtgever toegewezen. De ontvanger kent dus het rekeningnummer niet en moet bij teruggave steunen op de diensten van de betaalfirma (Mollie enz...).        

Het zou dus kunnen zijn dat met het verdwijnen van de VIsa-kaart uw rekeningnummer niet meer gekend is bij de betaalfirma...

Reputatie 4

Hallo @Steven De Pelsmaker,

Bedankt voor je bericht.

We raden aan hiervoor te bellen naar het Easy Banking Centre om na te gaan of de terugbetaling misschien toch ergens nog op basis van de afgesloten kaart is gemaakt. In dat geval kan er gevraagd worden het bedrag vanuit de kaart op de gekoppelde zichtrekening te zetten.

Je kan bellen met het Easy Banking Centre via Easy Banking App. Druk onderaan op Communicatie en kies Hulp en contact. Selecteer de categorie en het onderwerp van de vraag en klik nadien op Easy Banking Centre of Neem contact met ons op

Maak je geen gebruik van de app? Je kan dan bellen op het nummer 02 762 60 00 met je 5-cijferige Easy Banking Phone-code. Je kan bellen van maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer