Beantwoord

Betaling via Payconiq by Bancontact komt niet op de rekening.

  • 4 May 2020
  • 3 reacties
  • 7695 Bekeken

Op woensdag 29 april hebben mijn zoon en ik elk deze app voor het eerst gebruikt. Bij wijze van test hebben we elk 1 euro naar elkaars bankrekening verstuurd.

In de app zelf konden we zien dat we 1 euro hadden verstuurd en 1 euro hadden ontvangen.

Seconden later zagen we ook dat op onze respectievelijke rekeningen er 1 euro was afgegaan.

Maar we zijn nu 5 dagen later en we hebben allebei nog altijd niks ontvangen op de bankrekening.

Ik heb Payconiq gecontacteerd en die vertelden me dat de bank soms transacties groepeert, maar ik heb ondertussen al meer dan tien transacties binnen gekregen, maar die ene euro komt er bij ons beiden maar niet bij. Daarop adviseerde Payconiq ons om de bank te contacteren.

Het gaat natuurlijk niet over 2X 1 euro, maar over het feit dat dit systeem blijkbaar toch niet zo goed werkt ?

icon

Beste antwoord van YannickB 4 May 2020, 12:18

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Hallo AllanE,

Op welke manier betaalde je met de Payconiq by Bancontact app? Was dat via het onderdeel Payconiq (via de contacten van je gsm) of via Bancontact (de QR-code scannen)?

Als je via QR-code werkte, dan worden verrichtingen inderdaad door Bancontact gegroepeerd. In dat geval zal je op je rekening de melding ‘Globalisatie X verrichtingen POS’ zien staan. X is het aantal uitgevoerde verrichtingen van die dag. Via je rekeninguittreksels ontvang je nadien een gedetailleerd overzicht.

 

Werkte je via Payconiq, dan vermoed ik dat de overschrijving onder andere omwille van de feestdag en het weekend vertraging opliep. Ze zou dan ten laatste vandaag moeten verschijnen.

Bedankt voor de vlugge reply, ik werkte via Payconiq (contacten GSM) niet via een QR-code. We zijn allebei klant bij dezelde bank, dus vreemd dat het zo lang duurt, zelfs met de feestdagen. Het is nu al na de middag en ik heb verschillende nieuwe overschrijvingen op mijn rekening binnengekregen die na de datum van de payconiq overschrijving werden gemaakt. Dus ik vrees er een beetje voor. Wat doe ik als het er morgen nog niet op staat ?

Payconiq stuurt de bal volledig door naar BNP Paribasfortis.

Reputatie 7

Als je het morgen nog niet hebt, dan bel je ons best even beveiligd op via onze app of met behulp van je Easy Banking Phone-code. Op die manier hebben we toegang tot je rekeningen en kunnen we de verrichtingen laten traceren.

Reageer