Beantwoord

Comfort pack naar Hello pack zelfde rekeningnummer

  • 11 October 2023
  • 23 reacties
  • 1272 Bekeken

Beste,

Wanneer ik mijn Comfort Pack omzet in een Hello Pack (mail die we kregen voorstelling nieuwe packs) :

-Blijft dan het HUIDIG zichtrekeningnummer behouden, of krijg je een NIEUW zichtrekeningnummer

-Geeft de omschakeling naar Hello Pack geen problemen met de reeds

 *lopende lening

 *schuldsaldoverzekering

 *Top Woning

 *Familiale

 *pensioenfonds?

icon

Beste antwoord van Julie N 18 October 2023, 11:05

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 2

Beste,

Wanneer ik mijn Comfort Pack omzet in een Hello Pack (mail die we kregen voorstelling nieuwe packs) :

-Blijft dan het HUIDIG zichtrekeningnummer behouden, of krijg je een NIEUW zichtrekeningnummer

-Geeft de omschakeling naar Hello Pack geen problemen met de reeds

 *lopende lening

 *schuldsaldoverzekering

 *Top Woning

 *Familiale

 *pensioenfonds?

Dag @bjorn76,

Bedankt voor je bericht.

Je rekeningnummer blijft gewoon behouden, je krijgt enkel nieuwe kaarten gekoppeld aan je rekening.

Al de zaken die je opnoemde zullen zonder problemen blijven verder lopen, hou er rekening mee dat voor een lopend woonkrediet de voorwaarden in acht dienen genomen te worden die je overeen kwam.

Verder is Hellobank een vorm van online en digitaal bankieren. Je dient dus alles vanop afstand te regelen en kan geen aanspraak maken op de dienstverlening van onze kantoren.

Met vriendelijke groeten,
Jonas F.

Dag Jonas,

Bedankt voor je snelle reactie.

Alleen het zinnetje de voorwaarden bij je lopende lening is een beetje vaag… Wat bedoel je hier juist?  Kunnen hier gevolgen zijn?

 

Alvast bedankt.

Reputatie 2

Dag Jonas,

Bedankt voor je snelle reactie.

Alleen het zinnetje de voorwaarden bij je lopende lening is een beetje vaag… Wat bedoel je hier juist?  Kunnen hier gevolgen zijn?

 

Alvast bedankt.

Dag @bjorn76,

Bedankt voor je bericht.

Enkel als je dit bent overeengekomen in de voorwaarden van je lening.

Om informatie te krijgen over je persoonlijk dossier zal je best de expert raadplegen van je plaatselijk kantoor.

Met vriendelijke groeten,
Jonas F.

Geachte @Jonas F ,

Ik stelde dezelfde vraag als @bjorn76 tijdens een afspraak (11/10/2023) in het Bnpparibasfortis bankkantoor te Schoten (Comfort Pack naar Hello Pack) en kreeg het antwoord dat bij dergelijke keuze het rekeningnummer niet behouden blijft en dat ik zelf een Hello Pack rekening online diende aan te vragen. 
Wat is nu het juiste antwoord?

 

Vriendelijke groeten,

@geert007 

@geert007 Geert hier idem. In kantoor Berlare zeiden ze niet mogelijk altijd nieuwe rekening. Bij mijn broer in Lier zeiden ze geen probleem, wordt gewoon over gezet. Easi banking helpdesk zegt zelfde als online forum, geen probleem, nummer wordt gewoon over gezet.

Blijkbaar naar de kantoren nog niet goed gecommuniceerd…

Ook over de lening krijg ik geen deftig antwoord van mijn kantoor of ik nu problemen ga hebben met lening ja of neen…

@bjorn76 Bjorn, ik zit in hetzelfde schuitje: Ik heb dezelfde vraag over mijn lening gesteld, en kreeg geen antwoord, enkel dat het voor de bankbediende ook een grote verandering was. Dat helpt niet om een beslissing te nemen uiteraard.

Reputatie 2

 

Blijkbaar naar de kantoren nog niet goed gecommuniceerd…

 

Of wel integendeel werd het personeel aan de telefoon niet op de hoogte gebracht. Wie zal het dan uitmaken?

Wat de leningen betreft. We hebben allemaal de clausule ondertekend waarin staat dat de bank ten alle tijden het resterend kapitaal kan opvragen indien de omstandigheden ingrijpend zouden veranderen. ‘t Is maar dat de BNP nu zelf voor een ingrijpende wijziging zorgt. Helaas is de vraag of het zomaar kan weer voer voor advocaten.

Reputatie 2

Mij overviel daarnet het grote “AHA!-moment”.

 

Zie: Hallo Hello. Hier klikken

 

Lezen jullie wat daar te lezen staat:

Kortom, de kantoren kunnen zelf geen “Hellootje” aanmaken, het moet door de potentiële klant zelf gebeuren, via het eigen eigen mobieltje of via het eigen tabletje. Mits wat te klikken en te klakken.

Logischerwijze moet het dan fataal een nieuw rekeningnummer worden. Iets wat men in enkele kantoren blijkbaar reeds heeft moeten vaststellen.

Dus over naar de dames en heren adviseurs, wijl in afwachting we eindelijk eens wat geruster slapen kunnen gaan.

 

 

Reputatie 4

Hallo @Oude duts,

Een bestaande rekening kan wel degelijk omgevormd worden naar een Hello bank! zichtrekening met behoud van hetzelfde rekeningnummer. De informatie die je daar leest is vooral van toepassing voor personen die nog geen rekening hebben binnen Bnp Paribas Fortis of die ervoor kiezen een volledige losstaande rekening te openen (wat ook mogelijk is).

Voor de manuele omvorming raden we aan het Easy Banking Centre te contacteren. 

Je kan bellen vanuit de Easy Banking App via de optie ''Communicatie'' of door te bellen naar 02 762 60 00 in combinatie met je klantnummer en Easy Banking Phone Code (5 cijfers).

Je kan de Easy Banking Phone Code activeren in Easy Banking Web: 
- Klik op je naam  (rechts bovenaan) en nadien op "instellingen."
- Easy Banking Phone

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD
 

Hallo @LarsD,

ik lees in je antwoord dat een bestaande rekening omgevormd kan worden naar een Hello bank! zichtrekening met behoud van rekeningnummer, met daarna de vermelding dat een manuele omvorming via Easy Banking Centre kan gebeuren.

De originele vraag was echter in de context dat BnpparisbasFortis bestaande Comfort packs automatisch gaat converteren naar Easy Guide packs begin 2024. Bestaande klanten (waaronder mezelf) krijgen tot 18 november de keuze voor een ander pack dan de Easy Guide te kiezen (Easy Confort pack of Hello pack). Wanneer ik kies voor de Hello pack, wordt dan automatisch mijn betaalrekening omgezet naar Hello pack met behoud van rekening nummer?

Ik kreeg in mijn kantoor te horen (ik ben bestaand Bnpparisbasfortis klant met comfort pack) dat dit niet mogelijk is en dat ik in dat geval zelf een rekening online moest opening waarbij rekening nummer niet behouden blijft).

Ik heb nog geen sluitend antwoord gelezen. Wie kan me nu duidelijk zeggen wat kan en niet kan en hoe ik overschakel naar Hello pack met behoud van rekening nummer. Ik verwacht dat de bank waar ik reeds tientallen jaren klant ben, me hierin kan begeleiden.

Vriendelijke groeten,
Geert 

Reputatie 2

Hallo @geert007

 

Wij zijn het voor alle zekerheid gaan navragen. Indien je via het Easy Banking Centre jouw Comfort pack laat omvormen tot een Hello pack behoud je de huidige rekeningnummer

 

Groetjes, 

Julie N

 

 

Hallo @Julie N ,

dank voor je antwoord. Wil dit zeggen dat ik mijn keuze niet via de Easy Banking app bekend kan maken (keuze Aanbod > Uw pack vanaf 1 januari 2024 > Ander pack kiezen), maar explicit telefonisch contact dien te nemen met Easy Banking Centre om manueel de Comfort pack te laten omvormen tot Hello pack om het rekening nummer te behouden?

Dank bij voorbaat voor je hulp.

 

Vriendelijke groeten,

Geert

@Julie N en wat met een lopende lening?

Reputatie 4

Hallo @geert007,

Voor verdere verduidelijking: Het is niet enkel mogelijk via een telefonisch contact om de rekening om te vormen. Je kan dit ook zelf doen via de Hello bank! app. 

Dit kan enkel wanneer je voor het eerst gaat inloggen in deze app. Indien je ervoor kiest om een bestaande zichtrekening om te vormen, is een waarschuwingsscherm voorzien. Dit waarschuwingsscherm wijst je op de gevolgen van deze omzetting.

Het gevolg zal zijn dat deze rekening gratis wordt, alsook twee bankkaarten en toegang tot de app. Het rekeningnummer blijft dus ongewijzigd.

Andere Hello bank! of BNP Paribas Fortis producten (zowel huidige als nieuwe BNP Paribas Fortis producten) worden dan betalend aan het tarief van stuktarifiëring (bv. als je nog een BNP Paribas Fortis Visa kaart hebt). Zie hier ook de tarieven

Alle lopende engagementen gekoppeld aan deze rekening (bv betaling woonkrediet, domiciliëringen) blijven ook bestaan.

Een spaarrekening via Bnp Paribas Fortis kan niet omgevormd worden tot Hello bank! spaarrekening.

@bjorn76 Dat wil dus ook zeggen dat als je al kredieten hebt dat ze dus blijven bestaan.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Hallo @LarsD ,

Kan ik mijn rekening (comfort pack) ook omvormen met behoud van nummer naar een Hello pack door dit zelf te doen via mijn Easy Banking app die ik reeds gebruik voor mijn comfort pack? Aangezien je expliciet vermeldt dat dit via Hello bank! app kan, wou ik dit even dubbelchecken met je.

 

Vriendelijke groeten,

Geert

Dag @LarsD ,

 

Wat @geert007 zegt, klopt.  We kunnen in de Easy Banking app met een druk op de knop onze pack veranderen van Comfort Pack naar Hello Pack, het is bij deze knop dat Geert en ik ons afvroegen of het nummer ook behouden blijft.

 

Daarnaast zeiden ze in kantoor Berlare dat er een risoco is op boete op de interest van de lening als je van bank verandert, hier dus van BNP Paribas Fortis naar Hello…. Dat was voor Geert en mezelf ook niet duidelijk aangezien we niet weten in welke voorwaarden dat zou staan, of waar we dat kunnen terugvinden.

 

Alvast bedankt.

 

Beste groeten,

Björn

Reputatie 2

Hallo @geert007

 

Dit kan enkel via de Hello Bank! app. Via de Easy Banking App is dit jammer genoeg niet mogelijk om de rekening om te vormen. 

 

Groetjes, 

Julie N 

@Julie N , dit staat nochtans in de Easy Banking app bij Aanbod > Je pack vanaf 01/01/2024

 

Reputatie 2

Hallo @bjorn76

 

Dit is een omvorming die pas vanaf 1 januari 2024 uitgevoerd wordt ivm onze nieuwe packs. Als je de rekening nu al wilt omvormen naar een Hello pack, dan kan dit enkel via de Hello bank! app en niet via Easy Banking App of via het Easy Banking Centre. 

 

Groetjes, 

Julie N 

@Julie N , bedankt voor je super duidelijk antwoord.

Het is over die omvorming van 1 januari 2024 dat ik het had ivm met mijn lening.

Als ik dat aanklik heeft dat gevolgen voor de lening?

Alvast bedankt.

Reputatie 2

Hallo @bjorn76

 

Neen, dit heeft geen gevolgen op de lening, enkel op de rekening. 

 

Groetjes,

Julie N 

Hallo @Julie N ,

 

Als ik in de Easy Banking App voor de omvorming van 1 januari 2024 naar de nieuwe packs kies voor een omvorming van mijn huidige comfort pack naar een Hello Pack, blijft mijn huidige rekening nummer dan behouden?

 

Vriendelijke groeten,

Geert

Reputatie 2

Hallo @geert007

 

De rekening nummer blijf je behouden. 

 

Groetjes,

Julie N

Reageer