Beantwoord

geld overschrijven

  • 25 February 2024
  • 8 reacties
  • 160 Bekeken

Waarom kan ik geen geld van onze spaarrekening overschrijven naar mijn zichtrekening

icon

Beste antwoord van LarsD 27 February 2024, 11:48

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 2

Beste @frans troch

 

Bedankt voor je bericht. Er kunnen hiervoor verschillende redenen zijn. Zo zijn er wettelijke beperkingen bij overschrijvingen vanaf een spaarrekening. Ook kan er een verzet op de spaarrekening staan, waardoor overschrijvingen ook niet kunnen uitgevoerd worden. Staan de opdrachtgevende spaarrekening en de begunstigde zichtrekening op dezelfde naam? Je kan ons uiteraard ook telefonisch contacteren op het nummer 02 762 60 00, dan kunnen we dit eens samen met jou bekijken. 

Groetjes, 

JoachimJ

De spaarrekening staat op mijn echtgenote en mijn naam de zichtrekening op mijn naam en een op naam van mijn echtgenote

Hoe kunnen aan het geld van onze spaarrekening

Reputatie 2

Beste @frans troch

Bedankt voor je feedback. Indien jullie in ons systeem als gehuwd of wettelijk samenwonend vermeld staan, zou het mogelijk moeten zijn om van de gemeenschappelijke spaarrekening (op naam van beide) over te schrijven op de gemeenschappelijke zichtrekening (op naam van beide). Je kan best contact opnemen met ons Easy Banking Centre, zodat we even met jou kunnen nagaan waar het dan misloopt. 

Bedankt alvast. 

 

Groetjes, 

JoachimJ

Een derde zichtrekening lijkt me weggesmeten geld en eigenlijk niet nodig, bij B post bank was dat niet nodig. Volmacht op beide zichtrekeningen kan dat een oplossing zijn?

Reputatie 2

Goedemiddag @frans troch,

 

Het is normaal zo dat om over te schrijven van een spaarrekening naar een zichtrekening, de houderschap hetzelfde moet zijn.

Indien jullie getrouwd zijn of wettelijk samenwonen, en volmacht hebben op elkaars rekeningen, dan kunnen jullie ook overschrijvingen uitvoeren ondanks de houderschap van de rekeningen niet hetzelfde zijn, bijvoorbeeld.

Het kan zijn dat deze link (getrouwd/wettelijk samenwonend) opnieuw moet gemaakt worden op dit moment aangezien je vermeld dat het vroeger wel ging.

Sowieso kunnen we nu niet kijken hoe het zit met jullie specifieke dossier en de exacte oplossing meegeven. Daarvoor kunnen jullie het beste contact met het Easy Banking Centre voor opnemen - indien een volmacht voldoende zou zijn, kan deze volmacht ook telefonisch in orde gebracht worden.

Je kan het Easy Banking Centre het gemakkelijkste bereiken vanuit de Easy Banking App bij “communicatie”, “hulp en contact” en dan “rekeningen en kaarten”. Via de algemene nummer 02 762 60 00 kan je hen ook bereiken. 

Groetjes,

Jessica

Bedankt voor de snelle reacties 

Goedemiddag @frans troch,

 

 

Je kan het Easy Banking Centre het gemakkelijkste bereiken vanuit de Easy Banking App bij “communicatie”, “hulp en contact” en dan “rekeningen en kaarten”. Via de algemene nummer 02 762 60 00 kan je hen ook bereiken. 

Groetjes,

Jessica

 

Dat heb ik ook gedaan: verleden woensdag in de morgen gebeld naar dat nummer voor een technisch probleem, er werd beloofd dat een SW specialist die dag terug zou bellen. Is niet gebeurd. Woensdagavond terug gebeld, weer de belofte om terug te bellen. Ik wacht nog steeds op antwoord en mijn probleem is niet opgelost (zie mijn thread "Easy banking op PC blokkeert bijna altijd met draaiend wieltje"). Veel geluk!

Reputatie 4

Hallo @pbar,

Bedankt voor je feedback.

Onze excuses dat je nog steeds geen oplossing hebt gekregen voor je probleem. Helaas is het probleem dat je ervaart een algemeen probleem op de website waarbij bepaalde pagina’s blijven draaien.

Er wordt gewerkt aan een update van de website waarbij dit dan moet opgelost worden.

Ondertussen kan je proberen F5 of CTRL + F5 in te drukken wanneer je een pagina hebt die blijft laden. Dan moet namelijk de pagina opnieuw worden geladen.

Verder raden we ook aan te testen of het via andere browsers/zoekmachines wel beter gaat. 

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer