Beantwoord

instantoverschrijding werkt niet


Er komt steeds op :

 

Deze overschrijving komt niet overeen met u normale activiteiten. Daarom kan deze overschrijving niet uitgevoerd worden.

 

Dit is idd de eerste keer dat ik deze functie wens te gebruiken, omdat mijn zoon met problemen ergens zit en ik hem 100,00 wil overmaken. Dus het kan niet gaan om het hoge bedrag. 

 

Hoe kan ik dit vandaag (op zondag) nog in orde brengen. Zodat dit geld op zijn rekening verschijnt ?

icon

Beste antwoord van Anonymous 27 July 2020, 15:02

Bekijk origineel

18 reacties

Hey @Martine1957 ,

Bedankt voor je vraag.

Ik kan me inbeelden dat het lastig is dat je je zoon niet dringend geld kan sturen als hij het nodig heeft.

De limiet van instant overschrijvingen is 1.000 euro per dag. Kan het zijn dat je over deze limiet zat? Was zijn rekeningnummer al bekend bij je begunstigden?

De standaardtermijn voor overschrijvingen:

  • Tussen 2 rekeningen van onze bank is meestal dezelfde dag, behalve als de overschrijving ‘s avonds is uitgevoerd, dan zal dit de volgende dag toekomen.
  • Van onze bank naar een andere bank: 1 tot 3 bankwerkdagen. In de praktijk is dit meestal de volgende dag, maar in sommige gevallen kan dit wat langer duren.

Groetjes,

Lieze

 

Mijn zoon zijn rekening nummer stond idd nog niet bij mijn begunstigden. Is dit nodig daarvoor  (instant overschrijving)  ?

 

Ik had nog geen andere overschrijving gedaan dus het bedrag kan niet te veel geweest zijn.

 

De gewone overschrijving is zaterdag ochtend dan doorgegaan en is momenteel nog niet op zijn rekening beschikbaar (andere bank)

 

Jammer dat het niet is gelukt.

Tot hoe laat savonds is dat tussen Fortis en Fortis ?

 

Dus als ik nu rond 19u10 van mijn Fortis naar een andere Fortis rekening stort komt dit niet meer op de andere rekening? 

 

Hoe komt dit? Bij elke andere bank is overschrijven van bank tot bank meteen...

Reputatie 2

Mijn zoon zijn rekening nummer stond idd nog niet bij mijn begunstigden. Is dit nodig daarvoor  (instant overschrijving)  ?

Dit is nodig voor alle overschrijvingen. Herhaling, alle overschrijvingen.

Maar wat niet goed te verstaan is, normaliter, na de opdracht gegeven te hebben tot overschrijven (= geklikt te hebben op ‘bevestigen’), wordt men uitgenodigd via de debetkaart en kaartlezer de nieuwe begunstigde te bevestigen. Dus het spelletje van ‘Tik op M1 enz....  Dit moet altijd, ook al is het van BNP-rekening naar BNP-rekening.

Het is dus vreemd te noemen dat u die uitnodiging niet zou gekregen hebben. Daarom, alvorens verder te kunnen worden geholpen moet u ons toch duidelijk maken in hoeverre deze procedure werd gevolgd of niet. 

Bij mij is het ook de eerste keer dat ik een instantoverschrijving wou uitvoeren maar ik krijg telkens de foutmelding ‘uw veiligheid is onze prioriteit. Deze overschrijving komt niet overeen met uw normale activiteiten, daarom kan deze overschrijving niet worden uitgevoerd als instantoverschrijving’.
Knap lastig!

Reputatie 1

Bij mij is het ook de eerste keer dat ik een instantoverschrijving wou uitvoeren maar ik krijg telkens de foutmelding ‘uw veiligheid is onze prioriteit. Deze overschrijving komt niet overeen met uw normale activiteiten, daarom kan deze overschrijving niet worden uitgevoerd als instantoverschrijving’.
Knap lastig!


Dag John, bedankt voor je bericht!

Ik begrijp dat dit niet altijd duidelijkheid biedt, maar laat me toe om de motivatie voor die melding bij de instant betalingen te geven.
Instantoverschrijvingen worden onmiddellijk verwerkt en overgeschreven, ook buiten de openingsuren van de banken. Er is dus nood aan extra veiligheidsmaatregelen om fraude tegen te gaan. Daaronder valt onder andere dat het niet mogelijk is om over te schrijven via een instantoverschrijving wanneer de transactie niet overeenstemt met je  normale verrichtingen.

Groeten

 

LienV

Reputatie 1

Ik begrijp de case niet goed “wanneer de transactie niet overeenstemt met je  normale verrichtingen.”.

Wanneer valt iets daar niet onder?

Als ik naar iemand nieuw dringend moet overschrijven, valt dat dan niet onder ‘mijn normale verrichtingen’ omdat ik voorheen nog nooit naar die rekening heb overgeschreven? Is dat bijvoorbeeld momenteel een concrete limitatie bij instant overschrijvingen, of zou die transactie wel moeten doorgaan?

Ik kan geloven dat bepaalde rekeningen/overschrijvingen geblokkeerd worden vanwege fraudegevoeligheid, maar het lijkt nu alsof je instantoverschrijvingen enkel in specifieke gevallen kan gebruiken die momenteel niet duidelijk zichtbaar worden gemaakt naar de eindgebruiker toe.

Kan dat meer toegelicht worden, of staat dit online al ergens duidelijk omschreven?

Reputatie 7

Hallo Jens,

Ik vraag het voor je na en geef je zo snel mogelijk meer info.

Beste, vandaag ook een instantoverschrijving gedaan, eerst bij begunstigden geregistreerd maar staat er niet bij. De instantoverschrijving was blijkbaar gelukt,gaf geen enkel signaal dat dit niet zou zijn,maar is niet gelukt. Waarom ?

Reputatie 3

Dag SabineV

De limiet voor een instant overschrijving bedraagt 1000EUR. Heb je deze limiet toevallig overschreden? Dat kan een reden zijn waarom de overschrijving niet instant is uitgevoerd.

Helemaal de limiet niet overschreden ! Alle redenen nagekeken waarom het niet zou gelukt zijn, geen enkele voldoet… Heb ook de rekeninghouder als begunstigde ingegeven en bij nakijken staat hij er niet tussen bij begunstigden….

Reputatie 3

De overschrijving is dan niet instant uitgevoerd terwijl je dit wel had aangeduid? Dit kun je controleren in de historiek.

Je kunt dit eens telefonisch laten nakijken door één van de medewerkers via het nummer 02 762 60 00. Als je over de app beschikt, raad ik je zeker aan om deze te gebruiken om in te bellen: Aanmelden > Contact (voorlaatse icoon)> Easy Banking Center > categorie 'Mijn kaarten en rekeningen' kiezen.

Dit is gezever.

instantoverschrijving betekent onmiddellijk op de rekening 24/7. Zo werkt het bij ing en buitenlandse rekeningen. Waarom rekenen jullie dan zelfs 60 cent voor een service die jullie niet kunnen waarmaken? 
Moet onmiddellijk binnen paar minuten op de rekening van de ontvanger, avond ingeboekt of niet! 
 

De overschrijving is dan niet instant uitgevoerd terwijl je dit wel had aangeduid? Dit kun je controleren in de historiek.

Je kunt dit eens telefonisch laten nakijken door één van de medewerkers via het nummer 02 762 60 00. Als je over de app beschikt, raad ik je zeker aan om deze te gebruiken om in te bellen: Aanmelden > Contact (voorlaatse icoon)> Easy Banking Center > categorie 'Mijn kaarten en rekeningen' kiezen.

Hou mensen niet bezig met zever en ga naar de ceo en maak hier een echte instant van!! Leer van ING  als het niet lukt met de IT…

 

Beste, ik heb net een instantoverschrijving gedaan maar het lukt niet.

De begunstigde staat in lijst en ik heb het limiet niet overschreden. Enkele maanden geleden ook een instanto uitgevoerd naar deze begunstigde en toen lukte het wel. Het is precies elke keer een gok wagen of het lukt of niet lukt.

Reputatie 7

Hallo @Yousrac 

Heb je bij het uitvoeren van de overschrijving, de optie ‘instantoverschrijving’ ingeschakeld? Zo ja, kreeg je een foutmelding bij de bevestiging, of kwam het geld simpelweg niet toe bij de begunstigde?

Beste,

Ik heb het zeker ingeschakeld, ik weet hoe het moet heb het enkele maanden geleden ook al eens gebruikt.  Geen foutmelding,gewoon niet instanto gebeurden het staat bij historiek als een gewone overschrijving.

Reputatie 7

Bedankt voor je antwoord @Yousrac . Ik ga er dan van uit dat je het voor deze overschrijving ook hebt ingeschakeld (de optie geldt namelijk per overschrijving en niet per begunstigde en is niet permanent).

Als je dat wilt, kan je via ons Easy Banking Centre na laten kijken wat er precies gebeurd is. Zij hebben toegang tot jouw rekeningen en verrichtingen. Je kan hen bereiken op 02 762 60 00.

Er zijn momenteel alvast geen algemene problemen gemeld.

Reageer