Beantwoord

RIB Frankrijk

  • 11 January 2018
  • 2 reacties
  • 18487 Bekeken

Bij een aanvraag tot domiciliëring in Frankrijk vraagt men van mijn kant een RIB aan te leveren.
Waar kan ik dit vinden voor mijn Belgische rekening BNPPF?
icon

Beste antwoord van Ine 12 January 2018, 12:56

Bekijk origineel

Reageren op dit onderwerp is niet mogelijk.

2 reacties

Reputatie 3
Badge
Beste,

Dit antwoord vond ik terug op deze community (vraag werd in het verleden al eens gesteld).

"Een RIB (Relevé d'Identité Bancaire) is een specifieke identificatiecode voor banken in Frankrijk. Wij werken enkel met het IBAN (International Bank Account Number) en de BIC (Bank Identifier Code). Je kan wel een officieel document bekomen waarop je identiteitsgegevens en je bankgegevens vermeld staan.

Het snelste is door langs te gaan op het kantoor, zodat zij dit ter plaatse afdrukken. Het document kan ook telefonisch worden aangevraagd bij het Easy Banking Centre op 02 762 60 00 (bereikbaar van 7 uur tot 22 uur op weekdagen en van 9 uur tot 17 uur op zaterdag). Je identiteitsgegevens moeten dan wel up-to-date zijn, het document wordt dan opgestuurd per post."
Reputatie 5
Dag JVO,

Welkom op onze community 🙂!

Lopachin heeft al geantwoord op je vraag. Bedankt hiervoor Lopachin.

Er zijn wel enkele wijzigingen, deze hebben wij naar aanleiding van je vraag ook aangepast in het bericht dat reeds verscheen. Het is niet altijd per se sneller via het kantoor, aangezien ze dit attest ook dienen op te vragen en dit niet steeds onmiddellijk beschikbaar zullen hebben. Indien je telefonisch het attest aanvraagt, dienen je adresgegevens bij de bank in orde te zijn, aangezien het document per post zal worden verstuurd. Indien je adresgegevens niet in orde zijn kan je langsgaan op het kantoor om deze aan te passen. Indien ze een rekeninguittreksel met je gegevens en de stempel van de bank aanvaarden, is dit ook een mogelijk. Dit kan je wel direct ter plaatse op je kantoor bekomen.


Je kan een attest van titulariteit van je rekening aanvragen ofwel via je kantoor of telefonisch bij het Easy Banking Center op 02 762 60 00 (bereikbaar van 7 uur tot 22 uur op weekdagen en van 9 uur tot 17 uur op zaterdag). Blijkbaar is het wel zo dat het kantoor dit ook dient aan te vragen en niet per se onmiddellijk het attest zal kunnen meegeven. Het attest zal dan per post worden toegestuurd. Bij de telefonische aanvraag is het belangrijk dat je adresgegevens bij de bank up-to-date zijn Je dochters identiteitsgegevens moeten dan wel up-to-date zijn, het document wordt dan opgestuurd per post. Zijn de identiteitsgevens en het adres dat gekend is bij de bank niet up-to-date, kan je terecht op het kantoor om dit te laten aanpassen. Hou er rekening mee dat het attest een kost van 30,25 EUR met zich meebrengt.


Beste,

Dit antwoord vond ik terug op deze community (vraag werd in het verleden al eens gesteld).

"Een RIB (Relevé d'Identité Bancaire) is een specifieke identificatiecode voor banken in Frankrijk. Wij werken enkel met het IBAN (International Bank Account Number) en de BIC (Bank Identifier Code). Je kan wel een officieel document bekomen waarop je identiteitsgegevens en je bankgegevens vermeld staan.

Het snelste is door langs te gaan op het kantoor, zodat zij dit ter plaatse afdrukken. Het document kan ook telefonisch worden aangevraagd bij het Easy Banking Centre op 02 762 60 00 (bereikbaar van 7 uur tot 22 uur op weekdagen en van 9 uur tot 17 uur op zaterdag). Je identiteitsgegevens moeten dan wel up-to-date zijn, het document wordt dan opgestuurd per post."


Hopelijk heb je hiermee voldoende informatie.

Kijk gerust eens verder rond.

Het is je eerste bericht hier. Daarom verwijs ik je graag naar enkele interessante berichten:

- Wij leren onze leden graag kennen. Stel jezelf even voor en leer de andere leden op de community kennen.
- Wij brengen je ook graag op de hoogte van nieuwigheden: aanmelden zonder kaartlezer op Easy Banking Web is mogelijk via de Itsme app. Voor meer informatie bekijk dit bericht.