Beantwoord

volmacht spaarrekening en qr code

  • 3 December 2021
  • 5 reacties
  • 536 Bekeken

Beste, 

 

Ik heb 2 vragen:

 

Ik heb een volmacht op de rekeningen van mijn moeder en heb hier ook een bankkaart van.

Ik wou geld afhalen rechtstreeks van de spaarrekening maar deze was niet zichtbaar op op de ATM. Ik kan enkel geld afhalen van de zichtrekening, klopt dit? Aangezien ik de spaarrekening wel terug vind op EBW.

 

Ook probeerde ik een betaling te doen met de QR-code online via de app maar deze werkte niet. Ligt dit aan een instelling of dergelijke meer?

 

Met vriendelijke groet!

icon

Beste antwoord van JillH 6 December 2021, 12:20

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7

Dag Kevin,

Is de kaart die je aan de automaat gebruikte eentje op jouw naam en is dat dezelfde als die waarmee je aanmeldt op Easy Banking? 

Kan je me ook zeggen welke foutmelding je precies kreeg bij de online betaling en of je de met de kaart die je tijdens de betaling koos, ook al eens in een gewone winkel betaalde met de chip en pincode (dus niet contactloos)?

 

Dag Yannick,

 

Klopt. De kaart staat op mijn naam en die gebruik ik ook voor EBW.

 

Ik weet niet meer exact welke foutmelding ik kreeg. Er kwam op dat mijn dienst dit niet ondersteunde.

Reputatie 2

@Kevindm ,

 

dus indien jij aanmeldt in Easy Banking Web met een bankkaart op jouw naam, zie jij de zicht- en spaarrekening van je moeder wel staan? Dit is noodzakelijk om zeker te weten dat de volmacht nog actief is.

In de automaat zou je dezelfde rekeningen moeten zien staan, tenzij dat er op de spaarrekening specifiek een bepaalde regel ingesteld is via het kantoor.

 

Wat de betaling online met QR-code betreft: zou het kunnen dat je onlangs een nieuwe bankkaart ontvangen hebt (Bancontact-Visa Debit-debetkaart) en deze nog niet geregistreerd hebt in Easy Banking App door je profiel opnieuw aan te maken met de nieuwe kaart en kaartlezer?

 

Jill

 

Ja klopt.

 

Ik ben gevolmachtigde op de rekening. Dus wanneer ik inlog op EBW kan ik beide rekeningen zien.

Het is enkel wanneer ik geld afhaal dat ik niet kan kiezen van welke rekening ik afhaal. Ik kan enkel geld afhalen van de zichtrekening.

 

De kaart staat geregistreerd op de app. Misschien dat dit gewoon toevallig niet lukte deze keer. Ik zal het de volgende keer nog eens proberen en kijken welke foutmelding er op komt. Is ook niet zo belangrijk

 

 

Reputatie 2

@Kevindm ,

 

in dat geval ga ik je vragen om even telefonisch contact op te nemen met ons, zodat we kunnen nakijken of er eventueel een beperking is op niveau van de volmacht of op niveau van de specifieke spaarrekening. Via dit communicatiekanaal hebben we namelijk geen zicht op je dossier.

 

Alvast bedankt,

Jill

Reageer