Beantwoord

Ik krijg geen antwoord op mijn vraag via easy banking

  • 6 February 2023
  • 7 reacties
  • 171 Bekeken

Ik stelde een vraag via easy banking 25-JAN-2023 en heb tot op heden geen antwoord gekregen. Is dit normaal?

icon

Beste antwoord van JarneM 7 February 2023, 10:35

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 2

Hallo Vincent,

 

Helaas vind ik geen bericht terug. 

Mag ik u vragen om even uw vraag te herhalen? Wij helpen u met alle plezier verder.

 

Groetjes,

CaroleL

Het bericht van 25-JAN-2025 is te zien in mijn easy banking mail box en herhaal ik hieronder:

Ik ben Belg maar woon in Singapore. Ik moet regelmatig bedragen tussen de 100.000 en 500.000 euro overschrijven. Het kantoor in Zele zei me at het maximumbedrag per internationale transactie via Easy Banking Web blijft 50.000 EUR per betaling.

Voorlopig is de enige redelijke oplossing dat mijn 80 jarige moeder die volmacht heeft op mijn rekening, persoonlijk naar de bank komt en ik val haar daar liever niet lastig mee. Zo is mijn moeder is op 26-JAN-2023 naar het kantoor van Zele moeten komen om 115,000 euro over te schrijven en dit nam blijkbaar heel wat tijd in beslag.

De suggestie om te splitsen in schijven vn 50.000 is niet ideaal. Er zijn ongeveer 60 euro kosten per overschrijving van 50,000 euro terwijl het voor meer dan 100,000 euro beperkt is tot ongeveer 131 euro. 500,000 euro overschrijven in tien schijven kost dus een slordige 600 euro wat uiteraard teveel is. Ter vergelijking, citibank rekent slecths 15 euro aan voor een overschrijving van 500,000 euro (geen probleem online in Singapore), dus zelfs de 131 euro van een manuele oveschrijving in het kantoor is reeds 9 maal duurder.

De vraag is dus of het mogelijk is de limieten onbeperkt te maken voor overschrijvingen naar Singapore, maar beperkt tot twee rekeningen in mijn naam waarvan ik op voorhand de details geef? Het is geen probleem voor mij om een hiervoor document te tekenen dat BNP vrijstelt van verantwoordelijkheid in geval van fraude omdat ik geen risiko zie met transfers tussen rekeningen op mijn naam.

 

Reputatie 2

Hallo @Vincent Bockaert ,

 

De limieten voor internationale overschrijvingen via Easy Banking Web zijn vaststaande limieten en deze kunnen dus bijgevolg ook helaas niet voor uitzonderingen gewijzigd of verhoogd worden.

 

De enige oplossing is dus inderdaad via het kantoor voor overschrijvingen van deze orde.

 

 

We hopen u met deze informatie van dienst te zijn.

 

 

Vriendelijke groeten,

JarneM

Wat is de reden van deze vaststaande limieten zelfs tussen eigen rekeningen? Er is toch geen risiko tussen eigen rekeningen, zeker nu dat er reeds een transfer van 115,000 euro naar die rekening gebeurd is zonder problemen? Wat kan er mislopen? Het "slechtste" scenario dat ik me kan inbeelden is dat een "hacker" een overschrijving zou doen van mijn BNP rekening naar mijn rekening in Singapore. Ik heb daar geen probleem me, integendeel, spaart me zelfs tijd uit! 

Wat zie ik over het hoofd?

Reputatie 2

Hallo @Vincent Bockaert 

 

Dit is een soort bescherming die ingesteld is tegen fraude.

Het lijkt me op dit moment en met de gekend info daarom ook aangeraden om eens telefonisch contact met ons op te nemen om meer persoonlijke informatie in te winnen over de aard van deze transacties (privé of professioneel) en een gewenste oplossing te kunnen bekijken.

Dit is namelijk een publiek platform dus zulke zaken kunnen we niet persoonlijk via deze weg bespreken.

Je kan dus best eens contact opnemen via het nummer 02 762 60 00.

 

Vriendelijke groeten,

JarneM

Jarne,


ik begrijp de noodzaak van bescherming tegen fraude. Maar in dit geval gaat het over prive transfers tussen twee rekeningen op mijn naam (een bij BNP in Zele), en een bij DBS in Singapore met een historiek over transfers tussen deze rekeningen. Fraude is dus onmogelijk en het is een broekvest zakvest operatie waar het geld niet van eigenaar veranderd.

Bovendien kan ik zowieso transfereren door mijn 80 jarige moeder naar het kantoor te sturen, dus te transfers zijn reeds mogelijk. Ook vernam ik dat me 6 keer per dag 50.000 euro kan transfereren. Er zijn dus reeds twee mogelijkheden, een waar ik mijn moeder moet voor lastig vallen, en een die veel te duur is. Het zou mooi zijn moesten we een regeling kunnen treffen voor deze specifieke transfers.


Akkoord om verdere details niet via dit platform te bespreken. Ik zal proberen bellen naar 02 762 60 00 maar ben nu in Singapore. Is er echter een whatsapp nummer?  Of kunnen jullie me telefoneren in Singapore?  Mijn telefoon nummer zit in jullie systeem. Indien niet, dan zal ik eind April bellen als ik in Belgie ben en de volgende transfer zal wellicht maar in April zijn.

Reputatie 4

Hallo, @Vincent Bockaert,

Het is niet mogelijk via whatsapp te werken. Zoals eerder aangegeven, kan u bellen naar het telefoonnummer. 

Wanneer u in België bent kan u eventueel een afspraak maken in een kantoor om samen te kijken naar een oplossing.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reageer