Beantwoord

Klantenberichten opvraagbaar via Easy Banking als volmachthouder?

  • 2 March 2020
  • 3 reacties
  • 626 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 1
  • 3 reacties

Enkele maanden geleden heb ik als zoon de volmacht gekregen over de rekeningen van mijn moeder. De voornaamste reden hiervoor was om het beheer van de rekeninguittreksels van haar over te nemen via de internetapplicatie Easy Banking.

Omdat ikzelf ook BNP Paribas Fortis klant ben, heb ik via Easy Banking op mijn naam een nieuw klantenbericht ontvangen dat volgens mij als niet-persoonlijk mag beschouwd worden, nl. ‘TARIEFWIJZIGING VANAF 14 APRIL 2020’. Ik vermoed dus dat dergelijke berichten naar de meeste klanten zullen verzonden geweest zijn. Ingelogd onder mijn naam kan ik echter geen identiek bericht op naam van mijn moeder opvragen.

Mag ik daaruit besluiten dat ik als volmachthouder geen klantenberichten op naam van mijn moeder kan opvragen? Of moet hiervoor een aanpassing aan de volmachtgegevens gebeuren?

icon

Beste antwoord van YannickB 3 March 2020, 08:11

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Hallo Rafjel,

Een volmacht kan je enkel krijgen op rekening of enkele specifieke producten, jammer genoeg niet op klantenberichten. 

Ik vraag wel even voor je na of documenten zoals die van een tariefwijziging ook nog op een andere manier verzonden worden. Zodra ik meer weet, laat ik je hier iets weten.

Reputatie 7

@Rafjel 

Ondertussen heb ik wat meer info. Als de rekeninguittreksels van je moeder enkel online afgeleverd worden, dan verschijnen berichten zoals die van de tariefwijzigingen enkel onder klantenberichten in Easy Banking.

Ontvangt zij ook nog rekeninguittreksels per post, dan wordt er nog een extra bericht gebundeld met die documenten.

Een volmacht kan je enkel krijgen op rekening of enkele specifieke producten, jammer genoeg niet op klantenberichten.

Indien klantenberichten echt persoonlijke informatie kunnen bevatten, lijkt het mij aan te raden om af en toe eens in te loggen met de kaart van mijn moeder.

Bedankt @YannickB voor het vlugge antwoord!

Reageer