Beantwoord

Probleem uitlezen ID Kaart

  • 17 June 2024
  • 1 reactie
  • 20 Bekeken

Ik woon in de Filippijnen en probeer reeds 1,5 jaar mijn adres online aan te passen.  Ik volg steeds de opgegeven stappen voor het uitlezen van mijn ID kaart.  Telkens krijg ik de melding dat er een probeem is bij het uitlezen van mijn ID kaart en dat ik mijn adviseur moet raadplegen.  Bij elke instantie waarbij het nodig is om mijn ID kaart uit te lezen is er nooit een probleem.  Het stelt zich enkel bij BNP PARIBAS FORTIS.  Meerdere malen heb ik melding gemaakt en soms krijg ik een reactie dat men dit gaat bekijken.  Ik ben echter na 1,5 jaar geen stap verder en het probleem is niet opgelost.  Een vlucht boeken vanuit de Filippijnen om mijn adres in een kantoor in België te komen wijzigen is niet echt een optie en zou wel een heel kostelijke grap worden.   Vraag is dan ook hoe dit kan worden opgelost..  

icon

Beste antwoord van JessicaJ 17 June 2024, 12:38

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2

Ik woon in de Filippijnen en probeer reeds 1,5 jaar mijn adres online aan te passen.  Ik volg steeds de opgegeven stappen voor het uitlezen van mijn ID kaart.  Telkens krijg ik de melding dat er een probeem is bij het uitlezen van mijn ID kaart en dat ik mijn adviseur moet raadplegen.  Bij elke instantie waarbij het nodig is om mijn ID kaart uit te lezen is er nooit een probleem.  Het stelt zich enkel bij BNP PARIBAS FORTIS.  Meerdere malen heb ik melding gemaakt en soms krijg ik een reactie dat men dit gaat bekijken.  Ik ben echter na 1,5 jaar geen stap verder en het probleem is niet opgelost.  Een vlucht boeken vanuit de Filippijnen om mijn adres in een kantoor in België te komen wijzigen is niet echt een optie en zou wel een heel kostelijke grap worden.   Vraag is dan ook hoe dit kan worden opgelost..  

Hey @Vergaufr ,

deze manier om online je ID te updaten is als je een Belgisch elektronische ID kaart hebt met een Belgisch adres, daarom dat het hoogstwaarschijnlijk niet voor jou kan op dit moment.

 

Er is een manuele manier om deze gegevens te updaten, maar daarvoor hebben we je emailadres nodig zodat we deze procedure kunnen doorsturen met alle nodige bijlages ook in.

 

Aangezien dit een openbaar platform is, gelieve voor jouw eigen veiligheid dit niet via een reply te sturen op dit bericht van mij.

 

Ik stuur je een privé bericht, deze kan je terugvinden zelf door rechtsvanboven te klikken op het ronde icoontje van je profielfoto, daarna “privéberichten”.

Ik stuur je alvast een berichtje, daar mag je wel op antwoorden met je emailadres in. We bezorgen daarna de mail naar jou zodat jij het nodige kan doen om de gegevens te updaten.

 

Groetjes,

Jess

 

Reageer