Beantwoord

Digitale handtekening

  • 25 February 2024
  • 9 reacties
  • 205 Bekeken

Deze morgen probeerde ik in te loggen op de easy banking app. Bij het invoeren van de digitale handtekening die ik kreeg te zien op mijn kaartlezer, kreeg ik de foutmelding dat de handtekening niet klopt. (Had deze zeker goed overgetypt). Ik heb een nieuwe kaartlezer gebruikt en nog steeds hetzelfde probleem. Soms lukt het wel na een derde poging maar verder durfde ik niet gaan om mijn rekening niet te blokkeren. Dit probleem heb ik bij de drie kaarten van mijn gezin.

Tot vorige week nooit problemen gehad.

icon

Beste antwoord van Oude duts 25 February 2024, 11:39

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 1

Deze morgen probeerde ik in te loggen op de easy banking app.

U bedoelt waarschijnlijk wel banking web, op een computer. Want om de app op de telefoon te openen heeft men geen kaart nodig.

Aangenomen dat het om de webpagina gaat, is er één profiel gekoppeld aan drie kaarten, of is er één profiel per kaart? Indien het laatste, dan zou er waarschijnlijk een conflict ontstaan zijn tussen de drie profielen.

Dus: eventueel alle profielen verwijderen, de computer uitzetten - 5 minuten wachten - opstarten en beginnen met enkel èèn profiel aan te maken. Niet meer.

Ik kreeg zonet dezelfde foutmelding. Ook bij mij lukte het na 3 pogingen plots wel.

Browser: Firefox.

Zoals voorgesteld door “Oude duts” heb ik de drie profielen verwijderd en een tijdje gewacht.

Daarna de drie profielen één na één aangemaakt en telkens getest. Alles werkt op dit ogenblik perfect. Veel dank voor deze prachtige tip!!!

Reputatie 1

Zoals voorgesteld door “Oude duts” heb ik de drie profielen verwijderd en een tijdje gewacht.

 

Maakt u de computergenoten duidelijk dat een profiel altijd moet worden afgesloten na gebruik. Altijd. Immers, start men een profiel terwijl een ander nog open staat, dan kunnen en zullen in de achtergrond bufferbestanden en dergelijke voor een conflict zorgen.

Als ik na gebruik druk op afmelden, dan veronderstel ik dat het profiel afgesloten is, of moet er nog iets extra gebeuren alvorens aan te melden met een ander profiel?

Reputatie 1

Als ik na gebruik druk op afmelden, dan veronderstel ik dat het profiel afgesloten is, of moet er nog iets extra gebeuren alvorens aan te melden met een ander profiel?

Theoretisch zou op “afmelden” tikken moeten volstaan.

Maar wat zeker wel problemen kan geven is de toepassing verlaten, zonder eerst het profiel te hebben afgesloten. Dan kunnen immers buffers in het geheugen blijven hangen (= geheugenlekken in het jargon).

Geheugenlekken die dan bij een volgende opstart de verschijnselen veroorzaken die u meegemaakt hebt.

Wat bedoelt u met “profiel afsluiten”? Welke handeling is daarvoor nodig?

Reputatie 1

Wat bedoelt u met “profiel afsluiten”? Welke handeling is daarvoor nodig?

Goede vraag.

Men moet op “Afmelden” klikken, waarna dan de absurde vraag komt of men wel helemaal, voor 100% absoluut zeker is werkelijk te willen afmelden.

Een dergelijke procedure vraagt natuurlijk om moeilijkheden, en het verklaart mijns inziens veel van de hier gerapporteerde problemen. Zie afbeelding.

Kortom, om een profiel af te melden moet men tweemaal in rij op “Afmelden” klikken.

Wordt die tweede keer vergeten en het programma toch afgesloten, dan is de kans op een geheugenlek niet gering. Evenzo natuurlijk als het profiel helemaal niet zou afgemeld worden.

 

Dank voor uw deskundig advies.

Reageer