Beantwoord

Geen online betalingen meer met Mastercard

  • 25 February 2024
  • 3 reacties
  • 105 Bekeken

Beste

 

Ik was hiervoor  jarenlang klant bij Bpoost. Hier had ik ook een  Mastercard.
Zoals we weten zijn we over geschakeld naar u bank, BNP Paribasfortis. Mijn debetkaarten werken nog steeds op de oude  kaarten van Bank van de post. Mijn  probleem is  nu dat ik met mijn mastercard  van Bpost bank al 7 dagen  geen online transacties kan doen. Mijn kaart word steeds geweigerd.
Heb verschillende (terugkerende)  betallingen hierop, dus dit is een vervelende zaak.
Kan u mij een antwoord geven wanneer ik terug mijn mastercard kan gebruiken? Normaal gezien zouden we deze nog steeds kunnen gebruiken (mastercard, Bpost bank), van zodra we een nieuwe kaard zouden krijgen (in de mails/brieven die we mochten ontvangen). Maar blijkbaar is  alles al geblokeerd, kwa mastercard??? 

 
icon

Beste antwoord van Gella 25 February 2024, 09:44

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 1

Beste

 

Ik was hiervoor  jarenlang klant bij Bpoost. Hier had ik ook een  Mastercard.
 

U dient het wel wat duidelijker te stellen, het gaat waarschijnlijk om een MasterCard-kredietkaart, uitgegeven door de voormalige Bank van de Post.

Voorts is het kaartenspelletje afhankelijk van het “pak” dat werd gekozen, of arbitrair werd toegewezen.

Zo bevat het “Easy Go Pak” (waarom moet het steeds onverstaanbaar in het Engels zijn?) standaard slechts twee debetkaarten (Visa).

Er kan een kredietkaart aan toegevoegd worden, maar dan kost het extra 2,25 maandelijks voor een kredietkaart-Visa en extra 4,25 euro maandelijks voor een MasterCard-kredietkaart.

Waarschijnlijk hebt u die keuze niet gemaakt, of niet kunnen maken, waarbij BNP dan automatisch de kwestieuze kredietkaart heeft ontkoppeld.

Er blijft u dus helaas niets anders over dan te bellen naar het roemruchte nummer 027626000.

Sterkte!

 

Reputatie 3

Beste

 

Ik was hiervoor  jarenlang klant bij Bpoost. Hier had ik ook een  Mastercard.
Zoals we weten zijn we over geschakeld naar u bank, BNP Paribasfortis. Mijn debetkaarten werken nog steeds op de oude  kaarten van Bank van de post. Mijn  probleem is  nu dat ik met mijn mastercard  van Bpost bank al 7 dagen  geen online transacties kan doen. Mijn kaart word steeds geweigerd.
Heb verschillende (terugkerende)  betallingen hierop, dus dit is een vervelende zaak.
Kan u mij een antwoord geven wanneer ik terug mijn mastercard kan gebruiken? Normaal gezien zouden we deze nog steeds kunnen gebruiken (mastercard, Bpost bank), van zodra we een nieuwe kaard zouden krijgen (in de mails/brieven die we mochten ontvangen). Maar blijkbaar is  alles al geblokeerd, kwa mastercard??? 

 



Hallo,

Op het Waalse forum zagen drie mensen hun Mastercard kredietkaart van Bpost geblokkeerd worden voor de 23ste, normaal is dat de afsluitdag bij Mastercard en Visa.
Als ze naar het kantoor van Bpost of Bnp Paribas gingen, hadden die geen weet van een blokkering, en verwezen ze door naar Atos Wordline, dat ook geen bevredigende uitleg had.

Het antwoord van de ene moderator :

“De Bpost kredietkaarten worden begin maart vervangen door kredietkaarten van Bnp Paribas.

Zodra je een nieuwe kredietkaart ziet verschijnen op je Easy Banking App in Mijn diensten, dan Kaarten (of Easy banking Web, rubriek linkboven, en dan Mijn kaarten ), ontvang je binnenkort een nieuwe kaart. 
Als je op dit moment nog geen nieuwe creditcard ziet, moet je nog even wachten.”

Een antwoord van een andere moderator :
“We hebben geen weet van een blokkering. Normaal moet uw kredietkaart werken tot u een andere krijgt. Bel naar de dienst Atos Worldline die voor kredietkaarten verantwoordelijk is : 02 205 85 85”

Ik ben geen bediende van de bank, maar ik denk dat de eerste uitleg plaubibel is.
Men blokkeert de kaarten voor de afsluitdag, zodat er geen verdere afhalingen meer kunnen mee gebeuren. Zodat dan het saldo kan overgeschreven worden op de nieuwe kredietkaarten van BNP Paribas

Dit las ik in de sectie kredietkaarten :
https://www.bnpparibasfortis.be/nl/public/particulieren/dagelijks-bankieren/bankkaarten/kredietkaart/visa-classic

“Inbegrepen in het Easy Guide Pack

De Visa Classic kredietkaart* is inbegrepen in het Easy Guide Pack en is beschikbaar als optie in het Easy Go Pack. Alle opties in deze packs zijn gratis in 2024.

*  Onder voorbehoud van aanvaarding van uw aanvraag.”

Betreffende Easy Go :
“Optimaliseer uw pack
Kredietkaart: voeg een Visa Classic- (2,25 euro per maand) of Mastercard Gold-kaart (4,25 euro per maand) toe, onder voorbehoud van aanvaarding van uw aanvraag.
De hierboven vermelde opties van het pack zijn gratis van 1 januari 2024 tot en met 31 december 2024”
 

Het is de vraag of enkel de Easy Guide-klanten automatisch hun Bpost-kredietkaart vervangen zullen zien door een Visa classic, terwijl de Easy Go-klanten er speciaal zullen moeten om vragen, dan wel of ook deze laatsten automatisch een nieuwe kredietkaart thuis zullen krijgen. Daarop kunnen enkel de moderatoren antwoorden, die vanaf maandag terug present zijn

 

Reputatie 1


Hallo,
 

Het is de vraag of enkel de Easy Guide-klanten automatisch hun Bpost-kredietkaart vervangen zullen zien door een Visa classic, terwijl de Easy Go-klanten er speciaal zullen moeten om vragen, dan wel of ook deze laatsten automatisch een nieuwe kredietkaart thuis zullen krijgen. Daarop kunnen enkel de moderatoren antwoorden, die vanaf maandag terug present zijn

Het antwoord op de vraag is kinderlijk eenvoudig: “In de verste verte niet”.

Waarom?

Omdat met een kredietkaart een kredietlijn gepaard gaat. Een kredietlijn die als zodanig ingeschreven wordt bij de NBB. Het gaat eigenlijk om de kredietlijn, niet om de kaart. En in dit systeem de uitgever van de kaart eventjes wijzigen, dat kan niet wettelijk uitgevoerd worden. Valt de uitgever weg (bv  BvdP), dan valt ook de kredietlijn weg. En wordt bijgevolg de gekoppelde kaart ontkoppeld. Ja, zo eenvoudig is het. En ook zo is het Bernard van de Hole vergaan.

BNP had hier kunnen anticiperen, maar, zoals u wel weet, klantvriendelijkheid staat op het hoogste schap bij BNP.

Dus zit er voor BvdH helaas niets anders op dan gezellige stonden door te brengen met het nummer 027626000.

PS: uw vertrouwen in de moderators vaardigheden is hartverwarmend.

 

Reageer