Omzetting Comfort Pack naar Easy Guide Pack

  • 25 October 2023
  • 15 reacties
  • 7063 Bekeken

Op 1 januari 2024 wordt het Comfort Pack automatisch omgezet naar een Easy Guide Pack. Aan de diensten en functies verandert er niets… alleen de maandelijkse prijs verhoogt van 3,5 naar 5,5 euro, een stijging van 60 %. Dus: gewoon een naamsverandering om de bank en haar aandeelhouders nog rijker te maken met het geld van en op kosten van de klant ?


15 reacties

Reputatie 2

Hallo @Patrick Keirse 

 

Bedankt voor je bericht.

 

Vanaf 1 januari 2024 kan er omgeschakeld worden naar de nieuwe packs: Easy Guide en Easy Go. De huidige Comfort en Premium Pack worden niet meer aangeboden. 

 

Via Easy Guide krijg je via onze BNP Paribas Fortis-kantoren een aanspreekpunt om de dagelijkse verrichtingen uit te voeren en kan je op afspraak advies van onze adviseurs-experten krijgen.

Via Easy Go krijg je de postkantoren er bij (dankzij de integratie van Bpost Bank binnen Bnp Paribas Fortis) als aanspreekpunt om je dagelijkse verrichtingen uit te voeren, zonder afspraak en met ruime openingsuren. 

 

Je kan op onze website een overzicht met een vergelijking tussen de verschillende packs vinden en welke extra diensten je kan gebruiken. 

 

In de brief heb je een voorstel gekregen voor een pakket, dit op basis van je behoeften. Het gaat wel echter over een voorstel. Je hebt de keuze om voor 18 november aan te geven dat je een ander pakket verkiest. Je kan trouwens ook nog na januari steeds overschakelen naar een ander pakket.

 

Je kan deze keuze doorgeven via je profiel in Easy Banking Web en Easy Banking App via de optie “aanbod.”

 

Ook door beveiligd per telefoon contact te nemen kan je een keuze doorgeven. 

Je belt beveiligd binnen aangemeld vanuit de Easy Banking App via de optie ''Communicatie'' of door te bellen naar 02 762 60 00 in combinatie met je klantnummer en Easy Banking Phone Code (5 cijfers).

Je kan de Easy Banking Phone Code activeren in je profiel van Easy Banking Web: 
- Klik op je naam  (rechts bovenaan) en nadien op "instellingen."
- Easy Banking Phone

Groetjes,

Julie N

 

Reputatie 6
Badge +3

Op 1 januari 2024 wordt het Comfort Pack automatisch omgezet naar een Easy Guide Pack. Aan de diensten en functies verandert er niets… alleen de maandelijkse prijs verhoogt van 3,5 naar 5,5 euro, een stijging van 60 %. Dus: gewoon een naamsverandering om de bank en haar aandeelhouders nog rijker te maken met het geld van en op kosten van de klant ?

En pas op indien in het huidige Comfort Pack 2 of 3 zichtrekeningen bevat en dat Pack wordt omgezet in een Easy Guide Pack dan komt er nog eens 2 EUR/maand extra bij (weliswaar vanaf 2025) dan komt dat dan op 7,50 EUR/maand.

 

Beste Alexander,

Volgens mij sla je de nagel op de kop!

Niet meer of minder dan een platte tariefverhoging… en niet zo’n kleintje ook….

 

Voor 18 november aangeven of je een ander pack verkiest. Ik denk dat ik wel gewoon een andere bank zal verkiezen..... . Tarief bijna x3 dit is een schande!!!

Op 1 januari 2024 wordt het Comfort Pack automatisch omgezet naar een Easy Guide Pack. Aan de diensten en functies verandert er niets… alleen de maandelijkse prijs verhoogt van 3,5 naar 5,5 euro, een stijging van 60 %. Dus: gewoon een naamsverandering om de bank en haar aandeelhouders nog rijker te maken met het geld van en op kosten van de klant ?

Ook ik ben nogal ontgoocheld in de bank waar ik al meer dan 30 jaar klant ben. Mijn Comfort Pack (met 2 zichtrekeningen) wordt omgezet naar een Easy Guide Pack , en ik citeer …. “Om nog beter aan uw verwachtingen te voldoen, veranderen uw rekeningen en packs op 1 januari 2024…..”. 

Het is frappant te denken dat een klant nog beter aan zijn verwachtingen wordt voldaan als hij huidig 42€/jaar (3.5/mnd) betaalt en vanaf 1 januari 2024 maar liefst 90€/jaar (7.5€/mnd). We spreken hier van een stijging van maar liefst 115%.  Er is volop gesnoeid, de laatste jaren, in het personeelsbestand en de weg naar automatisering geïntroduceerd om de kosten te drukken!!!

Het lijkt een geslaagde operatie waarbij ik binnenkort mijn bijdrage met 115% in één klap zie stijgen. Maar wees niet boos als klant, als beloning moet je maar 58% extra betalen op 1 januari 2024 en dan kan je het jaar nadien overschakelen naar die 115%. Best dat de kosten de laatste jaren deftig gedrukt werden en wij enkel nog geld moeten betalen om onze centen bij de bank te parkeren, hoe zou BNP anders 1.5 miljard euro winst kunnen maken in de eerste helft van 2023.

SCHANDALIG en DENIGREREND hoe BNP zich naar de klant gedraagt!

Reputatie 2

Hallo @Tommy1654 @Shfobr @Jurgen Vermeulen


Bedankt voor jullie berichten. 
We begrijpen dat de wijziging naar de nieuwe pack heel wat vragen bij jullie oproepen. De communicatie die jullie ontvingen aangaande de toekomstige packs betreft een voorstel.

Onze nieuwe basispacks komen er met de bedoeling om nog beter aan te sluiten bij jullie behoeften en noden. Het voorstel dat jullie kregen hoeft dan ook niet definitief te zijn. Jullie hebben steeds de keuze om te kiezen voor een andere pack en deze eventueel aan te vullen met bepaalde opties die jullie noodzakelijk achten. 

Aarzel dus zeker niet om contact op te nemen met onze adviseurs van het Easy Banking Centre. Zij begeleiden jullie graag bij het maken van een keuze van een voor jullie geschikte pack. Je kan hen eenvoudig bereiken op het nummer 02 433 44 03. Ze staan voor jullie klaar van maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur. 

Fijne middag. 
 

Groetjes, 

Eschauma

Het comfort pack sluit voor mij (en vele anderen) perfect aan bij mijn behoeften en noden. Er zijn geen andere nieuwe packs die dezelfde voordelen bieden zonder forse prijsverhoging. De voorbije jaren is het bonus systeem voor het comfort pack afgeschaft en de maandelijkse bijdrage verhoogd. Ook is het kantoor in mijn dorp gesloten. We betalen steeds meer voor minder service, kom dus aub niet vertellen dat dit alles is om de klanten beter van dienst te zijn! 

Beste,


Ik heb de brief ivm wijziging pack ontvangen.

Mijn vraag is of dat de huidige diensten ook behouden zullen blijven met de nieuwe pack? Zoals bv, de direct reserve?

Alvast bedankt voor een antwoord.

Mvg,


Aziz

Reputatie 1

Beste,


Ik heb de brief ivm wijziging pack ontvangen.

Mijn vraag is of dat de huidige diensten ook behouden zullen blijven met de nieuwe pack? Zoals bv, de direct reserve?

Alvast bedankt voor een antwoord.

Mvg,


Aziz

Dag @Aziz84,

 

Bedankt voor je bericht.

 

De huidige diensten blijven behouden, enkel het packagemodel wijzigt. Indien je dus bijvoorbeeld een Directe Reserve, zoals in je vraag, aan deze rekening hebt gekoppeld, dan blijft deze bestaan na de wijziging.

 

Groetjes, 

Tim DL

Ik heb alle stappen gevolgd voor omzetting van comfort pack naar easy go, (activering Hello Bank app etc.)…

Ik heb momenteel GEEN toegang meer tot zichtrekening van BNPapp, maar toch werd er 5,50€ kost gerekend en ben ik blijkbaar nog steeds Easy Guide… Aanpassen zoals hierboven vermeld via ‘Aanbod’ is mogelijk, maar dan wordt een nieuwe kaart opgestuurd of niet? Heb ik dan een nieuwe zichtrekening en kan ik dan Easy Guido-pack afsluiten? en ja: graag mijn 5.50 terug aub… 

Geen transparantie… een standaardbrief, niet of nauwelijks bereikbaar, geen dienstverlening… triestig 

Reputatie 4

Hallo @Sem,

Alvast onze excuses voor het ongemak.

Er is recent een update geweest van Easy Banking App. Het kan zijn dat hierdoor je rekening niet meer ingesteld staat als “Favoriet” waardoor het niet meteen zichtbaar is in het startscherm van de app. Je kan dit terug aanpassen door in het startscherm te klikken op Favorieten wijzigen.

Voor de personen die nu nog veranderen van pakket maar wel al de beheerkost hebben gekregen voor een ander pakket gaan wij standaard dit terug betalen.

Je kan de rekening en de kaart behouden wanneer je van pakket wil veranderen. 

Voor het pakket te veranderen kan je bellen met het Easy Banking Centre via Easy Banking App. Druk onderaan op Communicatie en kies Hulp en contact. Selecteer de categorie en het onderwerp van de vraag en klik nadien op Easy Banking Centre of Neem contact met ons op.

Maak je  geen gebruik van de app? Je kan dan bellen via 02 762 60 00 met je 5-cijferige Easy Banking Phone-code. Het Easy Banking Centre is open van maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Dankjewel Lars voor de uitleg. Ik heb de easy banking app geïnstalleerd en via het communicatiemenu gebeld. Ik ben te woord gestaan door een vriendelijke man.  De omzetting van easy guide naar easy go pack is gedaan. Alles lijkt goed gelukt te zijn.

Enig puntje: de procedure op zich is misschien toch niet voor iedereen zo eenvoudig.

groetjes,

Patrick

Reputatie 1

Goedemiddag @padebo 

Bedankt voor jouw feedback. Tof om te horen dat alles goed gelukt is. We bekijken hoe we de procedure nog kunnen optimaliseren, opdat het vlot verloopt voor iedereen. Verder wens ik je nog een fijne avond. 

Groetjes, 

JoachimJ 

Op 1 januari 2024 wordt het Comfort Pack automatisch omgezet naar een Easy Guide Pack. Aan de diensten en functies verandert er niets… alleen de maandelijkse prijs verhoogt van 3,5 naar 5,5 euro, een stijging van 60 %. Dus: gewoon een naamsverandering om de bank en haar aandeelhouders nog rijker te maken met het geld van en op kosten van de klant ?

Ik had ruim op tijd gekozen voor Easy Go = 2€/maand en niet meer voor de Easy Guide Pack . Toch heeft Fortis in januari 5;5 € van rekening gehaald, dus 3 € te veel. Als 2 keer een herinnering gestuurd naar mijn Fortis kantoor Negenmanneke: eest beloofd om dit terug te storen eind januari/februari;  niets gestort. Herinnering gestuurd en nu beloofd voor begin maart. Voor mij gaat het om het principe, beloofd is beloofd. 

Bovendien vind il dat Fortis hun klanten nu in kotjes verdeeld door de klanten die Easy Go hebben naar Bpost te sturen als aanspreekpunt. Discriminatie!

Reputatie 4

Hallo @Henny De Kuyper,

Bedankt om je ervaring met ons te delen. Onze excuses dat je nog geen terugstorting hebt gehad. Dit moet wel automatisch gebeuren. We raden zeker ook aan het Easy Banking Centre te contacteren voor dit verder na te kijken.

Je kan bellen met het Easy Banking Centre via Easy Banking App. Druk onderaan op Communicatie en kies Hulp en contact. Selecteer de categorie en het onderwerp van de vraag en klik nadien op Easy Banking Centre of Neem contact met ons op.

Maak je geen gebruik van de app? Je kan dan bellen op het nummer 02 762 60 00 met je 5-cijferige Easy Banking Phone-code. Je kan bellen van maandag tot vrijdag van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur.

Het is zeker niet de bedoeling om klanten het gevoel te geven dat omdat ze voor een bepaald pakket hebben gekozen dat ze dan niet op een goede service kunnen rekenen.

Je kiest voor een pakket van diensten die je zelf graag wil gebruiken. Personen die bijvoorbeeld meer advies en expertise wensen zullen eerder kiezen voor het Easy Guide pakket waarbij ze dan verbonden worden aan een advieskantoor met een team van experten als hun aanspreekpunt.

Personen die Easy Go kiezen willen dit niet en willen graag vooral online bankieren maar willen graag wel de mogelijkheid hebben dat wanneer ze toch graag iets via een kantoor willen regelen dat ze dan het plaatselijke bpost bank kantoor als aanspreekpunt hebben.

En dan is er nog Hello bank! waarbij je als persoon kiest voor volledig digitaal te bankieren zonder dat je ondersteuning wenst via een kantoor.

Of je nu Easy Guide, Easy Go of Hello bank! hebt gekozen, je kan voor dringende vragen nog steeds contact zoeken met ons via het Easy Banking Centre en dan helpen we je graag verder.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD
 

Reageer