sinds ik mijn nieuwe kaart in gebruik heb genomen merk ik dat bij beide contactloos en met pin code betalen in zaken mijn kaart vaak geweigerd wordt (er staat genoeg geld op)
online kan ik zelfs nergens meer betalen via bancontact, mijn nieuwe kaartnummer wordt plots geweigerd door alle websites (behalve die van fortis zelf)
wat kan ik hier aan doen aub?
wat kan ik hier aan doen aub?
Buiten overstappen naar een andere bank, helamaal niets. Immers, die van BNP hebben ons aardig voor schut gezet.
ik heb ondertussen wat verder opgevolgd van ervaringen van andere mensen
blijkbaar hebben de meeste mensen problemen met het maestro gedeelte
maar bij mij is het specifiek het bancontact, winkels en websites waar ik zeker van weet dat het bancontact icoon stond bij mogelijke betalingsmogelijkheden (in België)
online kan ik deze kaartnummer zelfs nergens invullen (buiten de website van fortis zelf), hij wordt niet erkend als een geldige kaartnummer
is er een mogelijkheid om een andere kaart aan te vragen die terug op de oude manier werkt?
want in tijden van corona kan het toch niet zijn dat je terug overal cash moet gaan betalen...
ik heb ondertussen wat verder opgevolgd van ervaringen van andere mensen
blijkbaar hebben de meeste mensen problemen met het maestro gedeelte
Toch niet. Want men kan geen problemen hebben met het Maestro-gedeelte eenvoudig weg omdat er geen Maestro-gedeelte is. Het probleem is het ontbreken van de maestrofunctie. Kijk eens goed op uw kaart, en u zal moeten vaststellen dat het geen Maestrosymbool meer bevat.
maar bij mij is het specifiek het bancontact, winkels en websites waar ik zeker van weet dat het bancontact icoon stond bij mogelijke betalingsmogelijkheden (in België)
Nogmaals, u vergist zich. U dacht in die winkels te betalen met Bancomat, terwijl wel integendeel in de achtergrond op Maestro werd overgeschakeld.
Dus aangezien de Visa debetkaart geen Maestrofunctie heeft, kan u in die bepaalde winkels ook niet betalen met deze Visa debetkaart. De logica zelve, waar men zich bij BNP echter niet van bewust schijnt te zijn.
Kortom, en om mijzelf te herhalen, BNP heeft ons voor schut gezet, of on zijn Vlaams: “Wij zijn in den aap gelogeerd”.
i
online kan ik deze kaartnummer zelfs nergens invullen (buiten de website van fortis zelf), hij wordt niet erkend als een geldige kaartnummer
Dit is dan ook het enige goede nieuwtje in deze zaak. Bij betalingen via het Internet mag men niet Bancontact selecteren, maar moet men kiezen voor kredietkaart (Visa-Mastercard). En dan zal men wel kunnen betalen, voor zover de software van de handelaar het zou ondersteunen. Probeert u het maar eens.
Ja, toegegeven, zeer verwarrend, het is geen kredietkaart, maar men moet toch voor kredietkaart kiezen. Hoe dan ook, en wat mij betreft, BNP is verworden tot de klantonvriendelijkste bank die men zich maar kan indenken.
Vandaar dat mijn oorspronkelijk antwoord als een paal boven water blijft staan: wil men zichzelf verlossen van het onheil, dan blijft er niets anders over dan een bankoverstap ⟵ hier klikken.
Dag
Heb je met je nieuwe kaart al geprobeerd om in een fysieke winkel te betalen met behulp van je chip en je pincode (dus niet contactloos)? Dit is noodzakelijk om de kaart volledig te activeren en om ook andere betaalmethodes, zoals online betalingen, volledig te activeren.
Als het ook met de chip niet werkt, kan je dan eventueel proberen om geld af te halen aan een automaat?
Lukt dat ook niet, dan is er vermoedelijk iets misgelopen de aanmaak van de kaart. In dat geval bel je ons best even op via Contact onderaan in Easy Banking App of via 02 762 60 00 zodat we je kaart na kunnen kijken.
Belangrijk: ondanks wat
Reageer
Registreer op de community
Vragen stellen, je mening delen of anderen helpen? Log nu in of maak hieronder eerst een account aan.
Welkom
Nog geen profiel op deze Community? Registreer je via deze link. Nadien kan je zelf vragen stellen en antwoorden op berichten van anderen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.