Beantwoord

Wat is een rekeningverzekering?

  • 18 January 2020
  • 10 reacties
  • 6469 Bekeken

Beste,

Begin dit jaar werd € 4,25 van onze gemeenschappelijke rekening afgehouden met de mededeling "rekeningverzekering". Indien mogelijk had ik hiervoor graag bijkomende informatie ontvangen met o.m. de algemene voorwaarden van deze verzekering.

Alvast vriendelijk bedankt voor uw feedback.

MVG

icon

Beste antwoord van JolienP 20 January 2020, 16:39

Bekijk origineel

10 reacties

Dag TToelen,

 

Deze verzekering is verbonden aan uw zicht- of spaarrekening en treedt in werking bij het overlijden door ongeval van de verzekeringnemer. De aangeduide begunstigde krijgt op dat moment een vergoeding die gelijk is aan het saldo van uw zicht- of spaarrekening.

De jaarlijkse premie voor de Rekeningverzekering bedraagt 4,25 EUR per rekening, met uitzondering van de referentierekening van uw Premium Pack of van uw Comfort Pack, die gratis verzekerd is.

Je kan meer informatie terugvinden via onze website: 

https://www.bnpparibasfortis.be/nl/Verzekeren/Ontdek/Producten/Levens-en-overlijdensverzekeringen/Rekeningverzekeringen?axes4=priv

 

Met vriendelijke groeten,

Jolien 

Beste,

Ook bij mij is dit het geval. Ik heb dit niet gevraagd. Ik zou graag hebben dat dit geregulariseerd wordt.

Alvast bedankt

Hey @Luna ,

Dit wordt meestal gekozen bij het openen van de rekening.

Ik raad je aan om telefonisch contact op te nemen zodat mijn collega’s je kunnen helpen met je vraag.

Je kan ons eenvoudig contacteren via je Easy Banking App.

Groetjes,

Lieze

Ik kan me niet herinneren dat men me dit ooit vroeg.

Ik stel me eerlijk gezegd de vraag waarom men deze kan toevoegen zonder enig contact.. Als men daarintegen wil wijzigen 

Hey @Luna ,

Weet je wanneer je rekening geopend is?

Je kan altijd navragen of we het contract nog kunnen terugvinden, want het zal daar op vermeld moeten staan.

Wij mogen geen producten navragen als we geen akkoord van de klant hebben.

Groetjes,

Lieze

In principe wordt dat bij iedere bank standaard geactiveerd, en ge moet dat dan altijd manueel vragen om het te deactiveren. Soms tot 2x toe.

Ik probeer te bellen maar krijg steeds te horen 'dit nimmer is niet in gebruik '

Hey @Luna ,

Bel je binnen via je app?

We zijn telefonisch bereikbaar op weekdagen van 7 tot 22 uur en op zaterdag van 9 tot 17 uur.

Groetjes,

Lieze

Neen. Ik gebruikte wel een telefoonnummer die ik via de app. vond

Het telefoonnummer dat in de app wordt gegeven, moet ook meteen daar gebruikt worden. Via een ander toestel kan je dit nummer niet gebruiken.

Groetjes,

Lieze

Reageer