Skip to main content

Ik heb een pensioenspaarfonds die maandelijks van mijn BNP zichtrekening gedomicilieerd wordt. Echter ben ik door aankopen woning van bank veranderd en zou ik mijn zichtrekening die me maandelijks geld kost bij BNP willen opzeggen. Maar zoals vermeld heb ik een doorlopende opdracht voor het pensioenspaarfonds. Kan ik die wijzigen naar een ander bankrekeningnummer of kan ik enkel blijven verder sparen bij BNP met een BNP zichtrekening?

 

 Wie kan me hier bij helpen?

Hallo @jasondp 

Als je een pensioenspaarrekening hebt, dan kan je via Easy Banking Web kiezen om via een vrije storting te werken. Nadien kan je dan vanaf je nieuwe rekening manueel overschrijven naar het rekeningnummer van jouw pensioenspaarrekening. 

Zo kan je je stortingskeuze aanpassen:

  • Meld aan via https://www.bnpparibasfortis.be/.
  • Klik bovenaan op Sparen en beleggen en kies voor Mijn beleggingen.
  • Klik rechts van je pensioenspaarrekening op de horizontale strepen en kies voor Wijzigen.
  • Kies bij Betalingswijze voor Vrije storting.
  • Klik op Volgende en volg de instructies op het scherm om te bevestigen.

Heb je een pensioenspaarverzekering, dan kan je de domiciliëring aan laten passen door ons te bellen via 02 762 60 00.


Hallo, 

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb wegens een hypotheek mijn betalende rekening bij BNP opgezegd, maar heb wel nog een pensioenspaarrekening lopen bij BNP.

 

Ik kan mij echter niet meer aanmelden op de website omdat mijn rekening is stopgezet. Wat kan ik nu doen om de betalingswijze aan te passen? 


Hallo, 

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb wegens een hypotheek mijn betalende rekening bij BNP opgezegd, maar heb wel nog een pensioenspaarrekening lopen bij BNP.

 

Ik kan mij echter niet meer aanmelden op de website omdat mijn rekening is stopgezet. Wat kan ik nu doen om de betalingswijze aan te passen? 

Hey Apero, 

 

Je kan het beste bellen naar het Easy Banking Centre. Afhangende van welk soort plan jij hebt, kunnen ze eventueel telefonisch toch nog de aanpassingen uitvoeren.

Een alternatief is om langs te gaan bij één van onze kantoren, daar kunnen ze ongeacht welk soort pensioensparen jij hebt opgestart, de betalingswijze aanpassen.

Je kan bellen naar het Easy Banking Centre naar onze dienst sparen en beleggen op hun rechtstreekse nummer 02 433 41 34. Ze zijn beschikbaar tussen 7 - 22 uur en op zaterdag tussen 9 - 17 uur.

 

Indien ze het telefonisch niet kunnen aanpassen voor jou, kunnen zij een afspraak inboeken bij een kantoor voor jou.

 

Met vriendelijke groeten,

Jess

 

Let op; geef via Community géén persoonlijke gegevens mee: wij hebben op dit platform geen toegang tot klantengegevens!


Beste Jessica, 

Bedankt voor jouw antwoord. 

Is er een manier waarop ik mijn saldo van mijn pensioensparen kan raadplegen? En blijft mijn maandelijkse betaling naar mijn pensioenspaarrekening automatisch doorlopen, of moet ik dit laten aanpassen?


Beste Jessica, 

Bedankt voor jouw antwoord. 

Is er een manier waarop ik mijn saldo van mijn pensioensparen kan raadplegen? En blijft mijn maandelijkse betaling naar mijn pensioenspaarrekening automatisch doorlopen, of moet ik dit laten aanpassen?

 

Hey Apero,

Aangezien je niet kan aanmelden op de website of applicatie, is er geen manier om het plan digitaal op te volgen. Je kan uittreksels van dit plan per post laten versturen en dit kan telefonisch aangepast worden.

Voor je bijkomende vraag; dit hangt af van wat je kiest als je telefonisch belt naar het Easy Banking Centre of als je langs een kantoor gaat voor de aanpassing. Ik kan je nu daar dus geen concreet antwoord op geven.

 

Groetjes,

Jess

Let op; geef via Community géén persoonlijke gegevens mee: wij hebben op dit platform geen toegang tot klantengegevens!


Reageer