BNP Paribas Logo
Terug naar de startpagina Startpagina
      • Community overzicht
      • Recent actieve onderwerpen
      • Onbeantwoorde vragen
      • Welkom
      • Divers426
      • Stel jezelf voor32
      • Dagelijks bankieren
      • Kaarten & betalingen889
      • Rekeningen & overschrijvingen488
      • Online bankieren
      • Easy Banking594
      • Lenen
      • Persoonlijke lening41
      • Optiline & Rondo83
      • Woonlening61
      • Verzekeren
      • Verzekeringen66
      • Sparen en beleggen
      • Pensioensparen32
      • Beleggingen72
      • Ondernemers
      • Algemeen71
      • Hello bank!
      • Hello bank! app & web6
      • Hello bank! rekeningen en kaarten23
      • Hello bank! woonkrediet5
      • Hello bank! diverse vragen7
      • Hello bank! professionals8
      • Overzicht handleidingen
      • Digitale betalingen
      • Contacloze betalingen3
      • Betalen met je smartphone3
      • Wearables4
      • Starten met Easy Banking
      • Aanmelden op Easy Banking9
      • Verrichtingen14
      • Beheer je data en documenten15
      • Beheer je kaarten6
      • Alles over Zoomit3
      • Beheer je verzekeringen2
      • Leningen via Easy Banking2
      • Sparen en beleggen6
      • Private banking & Wealth management7
      • Bankieren op reis
      • Betalen in het buitenland5
      • Je reis financieren1
      • Wat te doen bij nood2
      • Bereikbaarheid van onze bank
      • Bel ons in alle veiligheid3
      • Maak een afspraak2
      • Zo werkt onze Community5
      • Beheer je onderneming
      • Verrichtingen via Easy Banking Business1
      • Documenten en toegangen7
      • Hello bank! handleidingen
      • Hello bank! app5
      • Hello bank! web - je beveiligde omgeving1
      • Hello bank! beheer je data en documenten3
  • Actualiteit
  • Groepen
  • Aanmelden op Easy Banking Web
  • Bezoek de Hello bank! website

Nieuw in Easy Banking App & Hello bank! app - 12/05/2022

YannickB
Community Manager
16 dagen geleden
  • Community
  • Overzicht handleidingen

Handleidingen

Hulp nodig? Je bent aan het juiste adres!

Digitale betalingen

  • 3 Categorieën
  • 10 Artikelen

Starten met Easy Banking

  • 9 Categorieën
  • 64 Artikelen

Bankieren op reis

  • 3 Categorieën
  • 8 Artikelen

Bereikbaarheid van onze bank

  • 3 Categorieën
  • 10 Artikelen

Beheer je onderneming

  • 2 Categorieën
  • 8 Artikelen

Hello bank! handleidingen

  • 3 Categorieën
  • 9 Artikelen

Uitgelicht

Nieuws

Nieuw telefoonnummer voor Card Stop: 078 170 170

YannickB
Forum|Forum|4 months ago
57740
Starten met Easy Banking

Bekijk, download en print je fiscale attesten

Dag Community,Wisten jullie dat je je fiscale attesten online kan opvragen?Zowel voor je hypothecair krediet, pensioensparen, levensverzekeringen als voor je professionele kredieten kan je ze via Easy Banking Web terugvinden.Hoe?Meld je eerst en vooral via pc of laptop aan op https://www.bnpparibasfortis.be.WoonkredietenKlik bovenaan op Lenen en kies voor Mijn documenten. Klik op de horizontale strepen rechts van het fiscaal attest met het juiste aanslagjaar en klik op Downloaden.Hypothecaire mandatenKlik bovenaan op Lenen en kies voor Mijn leningen. Klik rechts van het hypothecaire mandaat op de horizontale strepen en kies voor Fiscaal attest. Klik op de naam van het attest om het te openen.Pensioenspaarrekeningen en pensioenspaarverzekeringenKlik bovenaan op Dagelijks Bankieren en kies voor Mijn rekeninguittreksels. Klik op het nummer van je pensioensparen of van het levensverzekeringscontract. De attesten werden afgeleverd in de maand maart of april. Je vindt je attest in de kolom Fiscale berichten. Klik erop om het te openen.SchuldsaldoverzekeringenKlik bovenaan op Verzekeren en kies voor Mijn verzekeringen. Klik op het nummer van je schuldsaldoverzekering. Klik op Documenten. Klik op het gewenste jaartal en klik vervolgens op de naam van het fiscale attest om het te openen.Professionele kredietenGa naar Dagelijks Bankieren en kies voor Mijn rekeninguittreksels. Klik op het rekeningnummer van de rekening waaraan het professionele krediet gekoppeld werd. De attesten werden afgeleverd in de maand maart of april. Je vindt je attest in de kolom Fiscale berichten. Klik erop om het te openen.Providis Globale RechtsbijstandKlik bovenaan op Verzekeren en kies voor Mijn documenten. Klik op de horizontale strepen rechts van het fiscaal attest met het juiste aanslagjaar en klik op Downloaden. Kan je de attesten niet openen of afdrukken? Dan kan dit te maken hebben met de pop-up blokkering van je browser. Lees in dit bericht wat je moet doen.

Katleen
Forum|Forum|5 years ago
3468610
Starten met Easy Banking

Je kaartlimiet verhogen of verlagen

Voortaan is het mogelijk om de tijdelijke limiet van een debetkaart of kredietkaart rechtstreeks via Easy Banking App te verhogen of te verlagen. Je hoeft niet langer contact op te nemen met het Easy Banking Centre of naar het kantoor te komen. Alles verloopt online in slechts enkele seconden.Beheer de tijdelijke limiet van je debetkaart via Easy Banking AppMeld je aan in Easy Banking App. Druk onderaan op Mijn diensten en kies voor Kaarten. Tik op de debetkaart waarvan je de tijdelijke limiet wilt beheren. Je ziet nu de kaartinstellingen. Kies bij Limieten voor het type limiet dat je wilt beheren.  Druk vervolgens op Tijdelijke limiet kiezen.  Verschuif de balk naar de gewenste limiet en druk op Tekenen. Bevestig met je Easy Banking-code, vingerafdruk of FaceID.Beheer de tijdelijke limiet van je kredietkaart via Easy Banking App Meld je aan in Easy Banking App. Druk onderaan op Mijn diensten en kies voor Kaarten. Tik op de kredietkaart waarvan je de tijdelijke limiet wilt beheren. Druk bovenaan rechts op het tandwiel. Druk vervolgens bij Limieten op Betalingen en geldopnemingen. Druk vervolgens op Tijdelijke limiet kiezen.  Kies een periode. Je nieuwe limiet loopt tot het einde van de door jou gekozen periode.  Verschuif de balk naar de gewenste limiet en druk op Tekenen. Bevestig met je Easy Banking-code, vingerafdruk of FaceID.Nuttige info over een limietwijziging via Easy Banking AppDe nieuwe tijdelijke limiet is onmiddellijk actief. Voor debetkaarten geldt een tijdelijke limiet voor 7 dagen. Voor kredietkaarten loopt de limiet tot het einde van de door jou gekozen periode.  Voor kredietkaarten geldt een aparte limiet voor geldopnemingen. Ongeacht de door jou gekozen limiet, kan je maximaal 620 EUR per 4 dagen opnemen. Geldopnemingen zijn ook verder beperkt tot 8 opnemingen per 4 dagen en tot 1000 EUR per periode van 7 opeenvolgende dagen. Ook de bank kan dit niet wijzigen. Tijdelijke limieten voor geldopnemingen via debetkaarten zijn enkel geldig aan automaten van BNP Paribas Fortis in België. Voor tijdelijke limieten hoger dan wat toegestaan is via Easy Banking, voor permanente limietwijzigingen en voor een verhoogde limiet die geldig is in het buitenland en aan geldautomaten van andere banken, kan je beveiligd contact opnemen met het Easy Banking Centre via Easy Banking App of met behulp van Easy Banking Phone.Maak je gebruik van Optiline? Dan kan de limiet van je krediekaart enkel aangepast worden via de Optiline klantendienst. Je kan hen bereiken op 02 508 44 40.Wijzig de limiet van je debetkaart of kredietkaart via Easy Banking Web Meld je aan via https://www.bnpparibasfortis.be. Klik bovenaan op Dagelijks bankieren en dan op Mijn kaarten. Klik rechts van de kaart op de horizontale strepen en kies voor Wijzigen. Kies op deze pagina voor Mijn limieten. Op deze pagina kan zowel de tijdelijke als de permanente limiet wijzigen. Kies je gewenste limiet, druk op Volgende en bevestig met je debetkaart en kaartlezer.BelangrijkOngeacht of je de limiet van een debetkaart of een kredietkaart wijzigt via Easy Banking Web, dien je altijd de debetkaart waarmee je je Easy Banking Web-profiel hebt aangemaakt, in de kaartlezer te steken wanneer je gevraagd wordt om de wijzigingen te tekenen.Nuttige info over een limietwijziging via Easy Banking WebEen limietwijziging voor een debetkaart is onmiddellijk actief en blijft geldig voor 7 werkdagen. Voor een kredietkaart zal de tijdelijke limiet beschikbaar zijn na 2 werkdagen en voor een periode van maximum 45 dagen. Een permanente verlaging is na 2 werkdagen beschikbaar. Een permanente wijziging van de limiet van je kredietkaart moet gecontroleerd en goedgekeurd worden. Daardoor kan het langer duren voor dit type limiet beschikbaar is als je ze online aanvraagt. Voor kredietkaarten geldt een aparte limiet voor geldopnemingen. Ongeacht de door jou gekozen limiet, kan je maximaal 620 EUR per 4 dagen opnemen. Geldopnemingen zijn ook verder beperkt tot 8 opnemingen per 4 dagen en tot 1000 EUR per periode van 7 opeenvolgende dagen. Ook de bank kan dit niet wijzigen.Voor tijdelijke limieten hoger dan wat toegestaan is via Easy Banking en voor een verhoogde limiet voor debetkaarten die geldig is in het buitenland en aan geldautomaten van andere banken, kan je beveiligd contact opnemen met het Easy Banking Centre via Easy Banking App of met behulp van Easy Banking Phone.Als je ons voor 15u contacteert, is de dringende limiet van je kredietkaart binnen de 2 uur actief. Anders is ze de volgende ochtend beschikbaar.Maak je gebruik van Optiline? Dan kan de limiet van je kredietkaart enkel aangepast worden via de Optiline klantendienst. Je kan hen bereiken op 02 508 44 40. 

LiezeH
Forum|Forum|2 years ago
452570
UPDATE

Nieuw in Easy Banking App & Hello bank! app - 23/03/2022

De Easy Banking App en de Hello bank! app krijgen een nieuwe functie; budgetanalyse!Op het startscherm van je app vind je nu een overzicht van de uitgaven van de huidige maand en een grafiek van jouw uitgaven per week, per maand of per jaar. De applicatie geeft ook belangrijke informatie over de uitgaven van de vorige maanden.Uitgaven in grafiekvormDoor op de widget Budgetanalyse te tikken of door onderaan te kiezen voor Mijn diensten > Budgetanalyse, krijg je toegang tot een overzicht van je uitgaven.Standaard zie je een overzicht van de lopende maand. Je kan de periode op elk moment wijzigen zodat je een wekelijks of maandelijks overzicht krijgt.Zo zie je een realtime weergave voor een beter beheer van je budget!Meer hulp nodig? Ontdek onze handleiding!Belangrijke informatie over de vorige maandNaast de grafiek kan je ook belangrijke informatie over je uitgaven van de vorige maand bekijken. Dit kan je helpen je budget te optimaliseren. Deze gegevens omvatten zowel de meest frequente betalingen (de handelaar waar je het vaakst betaalde), als de grootste uitgave van de vorige maand.Hou zeker ook de komende maanden goed in de gaten. Binnenkort voegen we nog meer functionaliteiten toe!Gebruik filters om verrichtingen te zoeken via de rekeninghistoriek (Android)Vind gemakkelijk de transactie die je zoekt in de rekeninghistoriek dankzij de geavanceerde filters: ‘bedrag’, ‘in/uit’, ‘periode’ en ‘van/naar’.Deze filters zullen in de toekomst ook voor iOS gelanceerd worden. Binnenkort verwachtWe breiden de budgetanalyse binnenkort nog verder uit!In een volgende update analyseren we jouw uitgaven en brengen we ze onder in categorieën. Zo zie je in een oogopslag hoeveel je uitgeeft aan bv. boodschappen, energie, hobby’s, woonlening of huur.Blijf je graag op de hoogte van updates over Easy Banking en over andere diensten? Ga naar onze actualiteitspagina en klik op abonneren! Je ontvangt een mail telkens er nieuws of een update is. 

YannickB
Forum|Forum|2 months ago
6500

Nog steeds aan het scrollen? Dit kan helpen

Vind een antwoord in 3 stappen

Hulp nodig? Ontdek hoe je in drie eenvoudige stappen een antwoord vindt

Stel een vraag

Wil je iets weten? Stel ons je vraag

Ga het gesprek aan

Ontdek de nieuwste conversaties, deel je ervaringen en help anderen uit de nood!

Powered by inSided
Forumvoorwaarden


De community groeit en bloeit dankzij de bijdragen van haar leden. Alle leden kunnen vragen stellen, antwoorden op vragen of reacties posten. Een deel van wat je leest op de community werd dus niet geschreven door medewerkers van BNP Paribas Fortis.

Spelregels van de community Gebruiksvoorwaarden van de community
ALGEMEEN
  • Contacteer BNP Paribas Fortis
  • Algemene voorwaarden
  • Veiligheid
BLIJF OP DE HOOGTE
  • Over ons
  • Gebruiksvoorwaarden van de Website
  • Cookies
  • Privacyverklaring
  • US Disclaimer

Copyright © 2022 BNP Paribas Fortis

Registreer op de community

Vragen stellen, je mening delen of anderen helpen? Log nu in of maak hieronder eerst een account aan.

Welkom

Nog geen profiel op deze Community? Registreer je via deze link. Nadien kan je zelf vragen stellen en antwoorden op berichten van anderen.

Wachtwoord vergeten?

Voer je e-mailadres in. Je ontvangt van ons een e-mail met daarin een link om een nieuw wachtwoord te kiezen.

Terug naar overzicht

Bestand scannen voor virussen

Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.

OK

Dit bestand kan niet worden gedownload

Sorry, onze virusscanner heeft bepaald dat dit bestand niet veilig is om te downloaden.

OK