Beste,
Sinds kort kan ik geen overschrijving meer uitvoeren voor Cryptomunten aan te kopen. Als ik hiervoor bel, krijg ik de melding dat dit niet mogelijk is met Fortis. Is het niet de bedoeling dat ik als klant geïnformeerd wordt wanneer er bepaalde wijzigingen doorgevoerd worden met betrekking tot naar welk bedrijf ik wel of niet mag handelen? Er is mij ook uitdrukkelijk aangegeven dat dit niet Illegaal is, maar toch is er een regel of kader binnen Fortis om dit te blokkeren. Het bedrijf in kwestie (Coinbase) is een bekend bedrijf, wat tot op heden geen enkele actie heeft ondernomen om als “frauduleus” bestemd te worden.
Kan je mij een verwijzing naar dit kader of iets van informatie doorsturen? Ik kan nergens in de algemene voorwaarden dit terugvinden, en er bestaan ook geen specifieke regels van België of Europa hieromtrent (en ook niet door het overkoepelende AML). Ik heb hier ook al heel de Fortis-website over afgezocht, en kan geen enkele verwijzing terugvinden. Enkel deze Forumberichten, maar ik vermoed dat deze niet direct als officiële info bestemt kan worden. Ik verwacht toch wel tenminste een officiële communicatie als er iets geblokkeerd wordt als dit niet als illegaal of onjuist beschouwd wordt.
De algemene uitleg betreffende “fraude” snap ik zeker; maar ik ken de voordelen en de nadelen hieromtrent, dus voor mijn bankrekening is dit geen reden. Ik wil hier over ook graag een schriftelijke bevestiging geven indien dat nodig zou zijn.
Graag meer uitleg of een verwijzing naar de regels hieromtrent, zodat ik als klant toch weet wat wel of niet mag van Fortis.
Mvg