Beantwoord

Crypto: informatie gewenst van Fortis



Toon eerste bericht

30 reacties

@Julie N , klopt het dat BNP rekeningen stopzet als er overboekingen gebeuren van crypto exchanges? 

Wat is de policy van BNP hierover?

Reputatie 4

Hallo @Lander56,

Bedankt voor je bericht.

Het stopzetten van de relatie met onze bank zal worden gedaan als gevolg van andere factoren. 

Gezien de soms verdachte aard van cryptomunten, kan het kopen en verkopen van dit product via onze rekeningen een risico vormen voor klanten en de bank.

Wij geven daarom ook geen enkel advies met betrekking tot cryptomunten.

Als je een overschrijving wil uitvoeren of de betalingslimiet van een kaart wil verhogen om cryptomunten aan te kopen, kunnen wij dat niet verbieden, maar we raden dit wel af.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Hallo @LarsD @JulieN

Mijn vraag kwam naar aanleiding van het stopzetten van jullie klantenrelatie met klant Bbobb op de vorige pagina.

Het betekent dus niet dat een overschrijving van of naar een crypto exchange direct/automatisch een einde maakt aan de klantenrelatie tussen de bank en de klant, als ik uw antwoord correct lees?

Reputatie 4

Hallo @Lander56,

Wij zijn natuurlijk niet op de hoogte van waarom een bepaalde klantenrelatie nu juist is stopgezet. Zoals we eerder aangaven moeten er toch wel verschillende andere factoren zijn voor dat er een beslissing komt om de klantenrelatie stop te zetten.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Hallo @Lander56,

Bedankt voor je bericht.

Het stopzetten van de relatie met onze bank zal worden gedaan als gevolg van andere factoren. 

Gezien de soms verdachte aard van cryptomunten, kan het kopen en verkopen van dit product via onze rekeningen een risico vormen voor klanten en de bank.

Wij geven daarom ook geen enkel advies met betrekking tot cryptomunten.

Als je een overschrijving wil uitvoeren of de betalingslimiet van een kaart wil verhogen om cryptomunten aan te kopen, kunnen wij dat niet verbieden, maar we raden dit wel af.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Beste, dit is niet correct, ik sprak net met jullie helpdesk en jullie blokkeren op dit moment alle overschrijvingen naar Kraken.com. Ik weet niet wat het wettelijk kader is dat deze blokkeringen zou toestaan. Het lijkt mij allesinds erg vreemd dat klanten beperkt worden in het aanwenden van hun eigen fondsen. Ik ben op dit moment een formele klacht aan het indienen bij de ombudsman. Het lijkt er erg op dat jullie de uitstroom naar crypto zo moeilijk mogelijk proberen maken. Dit precedent bewijst nogmaals het belang van crypto, een model waar de eigenaar volledige controle heeft over zijn/haar middelen zonder tussenkomst van derde partijen en instituten.

Reageer