Beantwoord

overlijden moeder

  • 8 May 2024
  • 2 reacties
  • 23 Bekeken

Beste, ik heb een adviseur bij de bank, kan ik alles met hem regelen want online is veel te ingewikkeld voor mij en heb ook geen vertrouwen om zulke zaken te regelen online. Ik heb haar akte van overlijden (Julia De Brandt)vorige week reeds doorgestuurd naar Marc Vermoesen, mijn adviseur werkzaam te Dendermonde . Ik heb namelijk een volmacht op haar rekening. Met vriendelijke groeten, Linda Verbesselt(dochter).

icon

Beste antwoord van Joycevdv 8 May 2024, 16:40

Bekijk origineel

2 reacties

Hallo @Linda verbesselt ,

Alvast onze innige deelneming. 

Binnen onze bank werken wij met een multidisciplinair team. Dit wil zeggen dat ieder kantoor verschillende adviseurs heeft met elk hun eigen expertise. Zodat je steeds zeker bent dat de persoon waarmee je een afspraak hebt uw zaken kan regelen. 

Het is hierdoor mogelijk dat Marc Vermoesen misschien geen overlijdensdossiers beheert. 

 

Voor een overlijden te melden kan je het beste een afspraak maken bij jouw kantoor. Zodat de medewerker je van A tot Z kan bijstaan met alle nodige documenten. Een afspraak kan je maken door te bellen naar 02/762 60 00. 

Ik wil je alvast veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd. 

 

Groetjes, Joyce. 

 

Reputatie 2

Beste, ik heb een adviseur bij de bank, kan ik alles met hem regelen want online is veel te ingewikkeld voor mij en heb ook geen vertrouwen om zulke zaken te regelen online. Ik heb haar akte van overlijden (Julia De Brandt)vorige week reeds doorgestuurd naar Marc Vermoesen, mijn adviseur werkzaam te Dendermonde . Ik heb namelijk een volmacht op haar rekening. Met vriendelijke groeten, Linda Verbesselt(dochter).

Na aangifte bij de gemeentelijke overheid worden de rekeningen van de overledenen via de federale overheid automatisch geblokkeerd.

Normaliter werd de aangifte bij de gemeente door de begrafenisondernemer uitgevoerd, dus hoeft u zich hierover geen zorgen te maken.

Voorts moet de bank zelf op zoek gaan naar de erfgenamen via de wettelijke procedures, om dan na de wettelijk verstreken termijn de tegoeden over te maken aan de erfgenamen.

Kortom, de rekening waarvoor u een volmacht had werd zeer waarschijnlijk reeds geblokkeerd, en voorts dient u af te wachten tot wanneer de bank u zal contacteren.

En, zoals reeds vermeld, dat zal waarschijnlijk niet via Marc Vermoesen zijn.

Reageer