Handleiding

Wat is Zoomit?

  • 10 March 2020
  • 0 reacties
  • 4509 Bekeken

Reputatie 7

Bedrijven waarbij je klant bent, overheidsdiensten en je werkgever kunnen je facturen, loonbrieven en andere belangrijke documenten sturen via Zoomit. Op die manier blijven ze tot 48 maanden bewaard in een digitale brievenbus die je kan raadplegen via Easy Banking.

Ben ik verplicht om Zoomit te gebruiken?

Neen, in de meeste gevallen ben je niet verplicht om Zoomit te gebruiken. Een afzender kan ervoor kiezen om je via deze weg documenten op te sturen, maar het staat je vrij om dit al dan niet te aanvaarden. Geef je niet uitdrukkelijk toestemming om alles via Zoomit te ontvangen, dan blijf je je documenten nog steeds langs de huidige weg ontvangen.

Ik aanvaardde niets, maar toch ontvang ik enkel documenten via Zoomit.

Sommige bedrijven bieden hun documenten enkel aan via Zoomit of gelijkaardige oplossingen. In dat geval zal dat vermeld worden in de overeenkomst die je met dat bedrijf hebt. Voor meer info en om dit aan te passen, neem je best contact op met dat bedrijf.

Het is ook mogelijk dat je op de site van de afzender aanduidde dat je via Zoomit wilt werken. Dat kan je via hen aanpassen. Enkele voorbeelden:

  • Documenten in verband met je belastingaangifte. Dit kan aangepast worden via Tax-on-Web
  • De uitgavenstaten van je kredietkaart bij onze bank. Lees hier hoe je dat aanpast.

Kan ik Zoomit uitschakelen?

Neen, je kan Zoomit niet volledig uitschakelen of verwijderen uit Easy Banking. Je bent echter niet verplicht om het te gebruiken, tenzij anders werd overeengekomen met een afzender van je documenten.

In deze handleiding lees je meer over het aanvaarden en weigeren van bedrijven en documenten in Zoomit:

 


Reageren op dit onderwerp is niet mogelijk.