Beantwoord

Beleggen : aankoop en onjuiste koersinfo

  • 15 July 2023
  • 9 reacties
  • 110 Bekeken

Reputatie 2

Je selecteert een aandeel (dat je wenst te kopen). De 'Laatst gekende koers' toont er één die de realiteit niet weergeeft : die van de dag ervoor!

Je gaat toch verder met de aankoop en het af te drukken (op te slaan)  'Order' blijft diezelfde anomalie weergeven…

Het gaat om een aandeel van een buitenlandse beurs.

 

Graag een goeie reden of een oplossing hiervoor.

 

Mvg,

 


 

 

icon

Beste antwoord van LarsD 18 July 2023, 16:35

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 4

Hallo, @DirkRen,

Bedankt voor ons op de hoogte te brengen.

We kijken dit verder na. Dit komt enkel voor bij dit bepaalde aandeel? Of heb je dit ook bij anderen?

 

Indien je ook enkele minuten tijd zou hebben nodigen we je graag uit om onze tevredenheidsenquête in te vullen: https://forms.office.com/e/ZgQ6Wcx4Kv. Onze Community blijft verder groeien en daarom willen we graag weten wat nog verder kunnen doen om je ervaringen te verbeteren.

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reputatie 2

Bedankt voor de reactie.

Ik zal dit euvel voor dat dezelfde aandeel en voor andere in het oog (proberen te) houden.

Mvg,

 

Reputatie 4

Hallo, @DirkRen,

Bedankt voor ons op de hoogte te houden. 

Momenteel is de enige verklaring dat het te maken heeft met het moment waarop de aankoop van het aandeel gebeurt. Als dit natuurlijk gebeurt wanneer de beurs nog niet open is dan kan er enkel de koers van de vorige dag worden gegeven.

We zoeken echter wel nog verder naar andere verklaringen. Zo ver hebben we nog niet de melding gekregen dat er een algemene fout zit in dit systeem.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reputatie 2

Het betreft een aandeel waarvan de markt open én nog open was op het moment van aankoop.

 

Mvg,

 

 

Reputatie 4

Hallo, @DirkRen,

Bedankt voor je verdere feedback.

Wij controleren verder waaraan de fout ligt. Heb je ondertussen kunnen zien of dit bij andere aandelen ook het geval is?

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reputatie 2

Nog niet; ik maak er werk van…

 

Mvg,

 

Reputatie 2

Aan LarsD,

 

Ivm met dit probleem, laat ik je nu weten dat ik het wederom tegenkwam; zie mijn vraag van gisteren Aandelen onjuiste koersinfo.

 

Mvg,

 

Reputatie 4

Hallo, @DirkRen,

Sinds je eerste vraag is het duidelijker geworden dat de waardes van aandelen en effecten op Easy Banking Web niet altijd al zijn aangepast naar de marktprijs bij opening van de beurs. Er zit een vertraging op. Het is al reeds als feedback doorgegeven om de informatie sneller bij te werken.

Het is wel aangeraden bij de verkoop of aankoop de waardes na te kijken zoals die worden aangegeven via de beurs zelf en niet enkel te baseren op de informatie in Easy Banking Web.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Reputatie 2

Bedankt voor je vlugge reactie én info.

Ik neem dus aan dat dit probleem gekend is, wat mi. al belangrijk is.

Mvg,

 

 

Reageer