Beantwoord

bankcheque

  • 7 June 2024
  • 7 reacties
  • 92 Bekeken

Bij nazicht boekhouding zou ik bankcheque uitgeschreven hebben in 2014, hoe komt het dat jullie niet achter een naam komem als het via bank werd betaald naar een rekeningnummer. Op bankuittreksel staat geen naam op enkel rekeningnummer.

icon

Beste antwoord van Liz 7 June 2024, 10:53

Bekijk origineel

7 reacties

Dag @Filiz ,

Bedankt voor je bericht.

Zou je ons een beetje meer context kunnen geven? Ben je zelf klant bij onze bank en is deze cheque door ons uitgegeven, of hebben wij de cheque geint?

 

Groetjes,

Liz

Reputatie 2

Bij nazicht boekhouding zou ik bankcheque uitgeschreven hebben in 2014, hoe komt het dat jullie niet achter een naam komem als het via bank werd betaald naar een rekeningnummer. Op bankuittreksel staat geen naam op enkel rekeningnummer.

Naar uw verklaring zou u een gekruiste cheque hebben uitgeschreven. Bedragen op gekruiste cheques werden zonder meer, zonder formaliteiten op de rekening van de indieners gestort.Ofte de ontvangende bank recupereerde eerst het bedrag, om het daarna aan zijn klant over te dragen. Daarom.

Kortom, als het van levensbelang zou zijn, zult u zich tot de bank van de ontvanger moeten wenden. Maar succes is niet verzekerd, want gekruiste cheques worden verondersteld naamloos te worden overgedragen, waardoor de wetgeving i.v.m. de private levenssfeer toepasselijk wordt.

Reputatie 2

Dag @Filiz ,

Bedankt voor je bericht.Zou je ons een beetje meer context kunnen geven? Ben je zelf klant bij onze bank en is deze cheque

Het ging zeer twaarschijnlijk om een gekruiste cheque.

Dag Liz, ik ben klant bij fortis, ik heb enkel tegenpartij nodig om boekhouding in orde te brengen,  liquiditeit te hoog zonder uitleg/ factuur/ mededeling over de cheque kan ik bedrijf niet afsluiten

Dag @Filiz ,

Als de cheque minder dan 10 jaar geleden geint is, raad ik aan aan dit kantoor te vragen of zij hier meer details van kunnen terugvinden.

Je kan een afspraak maken zodat de collega’s dit verder kunnen bekijken.

 

Groetjes,

Liz

Hoi Liz,

 

Zodra ik meer weet laat ik zeker iets weten, ik heb drie datums 19 juni laatste doorgegeven,  wacht op bevestiging. U hoort zeker nog iets van mij. Alvast bedankt groetjes

Bedankt om ons op de hoogte te houden, @Filiz !

Dit kan ook zeker nuttig zijn voor andere klanten met een gelijkaardige vraag.

 

Groetjes,

Liz

Reageer