Beantwoord

bankoverstap

  • 26 January 2024
  • 9 reacties
  • 181 Bekeken

  • Ontdekker - Niveau 2
  • 3 reacties

Mnr of mvr met deze laat ik u weten dat mijn moeder een bankoverstap  heeft gedaan in november van bpost naar argenta en we hebben daar niets van gehoord en daarom heeft ze op 29 december dat nog eens gedaan en tot op vandaag is dat nog niet in orde gekomen zij zit nu met 2 rekeningen de doorlopende opdrachten gaan door bij bpost maar wat gebeurt er als daar geen geld meer op die rekening staat....en haar pensioen gaat naar argenta bank dat moet toch zo rap mogelijk opgelost raken wat moeten wij doen gewoon afwachten dat doen we al 2 maanden.graag reactie terug aub. 

icon

Beste antwoord van LarsD 30 January 2024, 10:45

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3

Hallo

Je kan dit het best aanvragen door een formulier in te vullen bij Argenta, dat dan alles regelt.
https://www.argenta.be/nl/bankoverstapdienst.html#welklant

Beste we hebben dat formulier al 2 maal ingevuld in het argenta kantoor in november en op 29 december en er is nog niets veranderd wat kunnen we meer doen kan je dat eens nazien bij jullie ...van bij bpost gaat dat niet meer.graag reactie terug aub.mvg rudios.

Reputatie 1

doorlopende opdrachten gaan door bij bpost maar wat gebeurt er als daar geen geld meer op die rekening staat.

Wanneer er geen poen meer voorhanden is wordt de bestendige opdracht niet uitgevoerd, zo simpel is dat.  En zal  u van dan af aan een nieuwe opdrachten kunnen geven bij Argenta.

Mijn ervaring was dat BPOST zich van de overstapformulieren geen zier aantrekt. Ten jare 2019. En blijkbaar is er nog niets veranderd. 

Dus mijn advies is ervoor te zorgen dat:

  • er geen centiem meer op de rekening bij BPOST staat
  • en alles in te richten bij Argenta zoals het moet
  • En, belangrijk, per aangetekend schrijven de rekening(en) en kaart(en) opzeggen.

Achteraf zal het nog puin ruimen worden, zoals de inschrijvingen bij de Nationale Bank laten schrappen. Blijkbaar vaagt men bij BPOST vierkant zijn voeten hieraan, men moet het zelf maar weten op te lossen. Of, zoals men in Gent pleegt te zeggen, achter ‘t gat lopen. Eigen ervaringen, helaas, van 2019 tot 2023.

 

Dag @rudios ,

Bedankt om je vraag hier te stellen. Is haar rekening reeds actief bij Argenta? En zijn de rekeningen bij bpost bank al afgesloten?

Het is inderdaad aan Argenta om de bankoverstapdienst te behandelen, maar mogelijks kunnen wij hier wat meedenken.

@Oude duts , bedankt om ook jouw ervaring te delen. Het spijt me om te horen dat de bankoverstap bij jou ook niet vlot verliep. 

ja haar rekening is al actief bij argenta haar pensioen komt al op de rekening van argenta en neen de rekening is nog altijd niet afgesloten bij bpost we wachten nog altijd tot we nieuws krijgen van bpost en dat is nu al 2 maanden dat er niks is gebeurd. 

Reputatie 4

Hallo @rudios,

Bedankt voor je verdere feedback.

Je kan best hiervoor terug contact nemen met Argenta om te laten nakijken waarom de bankoverstap hangende blijft.

 

Met vriendelijke groeten,

LarsD

Wil dat hier ook eens vermelden .Het is eindelijk gelukt een bankoverstap die 2 maanden geduurd heeft van bpost bank naar argenta bank  dat normaal 10 dagen duurd.als er nog iemand in die positie zit niet wanhopen het komt goed als heel  veel geduld hebt.😂🤣

Reputatie 1

Beste @rudios ,

fijn dat het uiteindelijk gelukt is! 

Bedankt om dit ook nog te laten weten aan ons.

Met vriendelijke groeten,

JessicaJ

Reputatie 1

Wil dat hier ook eens vermelden .Het is eindelijk gelukt een bankoverstap die 2 maanden geduurd heeft van bpost bank naar argenta bank  dat normaal 10 dagen duurd.als er nog iemand in die positie zit niet wanhopen het komt goed als heel  veel geduld hebt.😂🤣

Bij mij heeft het zowat 4 jaar geduurd (2019 → 2024)

Reageer