Skip to main content

Mijn echtgenote heeft een mastercard platinium op haar naam. Kan ik als echtgenoot en chauffeur van onze wagen  ook rekenen op de pechverhelping in het buitenland of geldt dit enkel als mijn vrouw de wagen bestuurt ?

Beste @Dirk Mertens

Bedankt voor jouw bericht. Als echtgenoot kan je hier inderdaad ook aanspraak op maken. De personen die hierbij verzekerd zijn, zijn de volgende: 

  • de houder van de verzekerde kredietkaart
  • de partner/echtgenoot met wie hij of zij samenwoont en gedomicilieerd is op hetzelfde adres
  • kinderen ten laste van de verzekerde die gedomicilieerd zijn op hetzelfde adres

Tevens, als de Mastercard op naam van jouw partner staat, is jouw wagen ook verzekerd (en omgekeerd). 

 

Graag bezorg ik je ook volgende link met de algemene voorwaarden met betrekking tot de verzekeringen van de Mastercard World Platinum: F05908N.pdf (bnpparibasfortis.be)

 

Groetjes,

JoachimJ


Beste,

Het gaat over technische bijstand bij pech in het buitenland. Niet over technische bijstand bij ongeval.

Ik belde jullie diensten en daar kreeg ik het antwoord dat er geen technische bijstand is als ik alleen reis in het buitenland is en  de mastercard op naam van mijn echtgenote is. Klopt dit ?

Moet mijn echtgenote effectief aanwezig zijn in de wagen ?

Zo neen, is het dan  voldoende dat ik haar mastercard Platinium  in mijn bezit heb op dat ogenblik ?

 

Groetjes 

Dirk Mertens


Hallo @Dirk Mertens 

In ieder geval kan de bijstand aan het verzekerde voertuig of aan de inzittenden van het voertuig slechts verleend worden indien één van de volgende verzekerden zich aan boord van het voertuig bevindt op het ogenblik van de bijstandsaanvraag:

  • de houder van de verzekerde kredietkaart;
  • zijn echtgenoot/partner met wie hij samenwoont en gedomicilieerd is op hetzelfde adres;
  • én van hun kinderen, al dan niet gemeenschappelijk, ten laste en gedomicilieerd op hetzelfde adres.

Bij nood aan bijstand kan je steeds 02/433 43 10 bellen. De collega’s zullen jullie dan doorschakelen naar touring. 

Touring zal ten allen tijde vragen naar:

  • de laatste 4 cijfers van het gelinkte kaartnummer;
  • de naam van de kaarthouder
  • de postcode van de kaarthouder.

Als je deze correct kan doorgeven, zullen zij iemand sturen voor te helpen. 

Groetjes, Joyce. 

 


Reageer