phishinh sms 28/10/2020

  • 28 October 2020
  • 4 reacties
  • 187 Bekeken

Vandaag volgende sms ontvangen van 0493655508.

BNPPARlBAS: De inlog van uw easybanking verloopt vandaag. Log in om uw toegang te verlengen en voorkom blokkade

Dit spelletje is al maanden bezig . Waarom wordt geen gevolg gegeven aan deze ellendige praktijken ?


4 reacties

Reputatie 7

Hallo Devos,

Bedankt voor je bericht. Ik heb de link wel verwijderd om te voorkomen dat iemand er per ongeluk op zou klikken.

Wij werken samen met de ordediensten om fraudeurs op te sporen. Op basis van de berichten en informatie die wij doorgestuurd krijgen, kunnen we ook dit soort sites laten blokkeren.

Jammer genoeg blijven het criminelen. Tenzij dat zij opgespoord en gearresteerd kunnen worden, blijven zij helaas dit soort sites en berichten aanmaken en massaal versturen.

Reputatie 2

Dit spelletje is al maanden bezig . Waarom wordt geen gevolg gegeven aan deze ellendige praktijken ?

Dit ‘spelletje’ is reeds jaren bezig.

En de autoriteiten staan vrijwel machteloos omdat de servers waarvan de schurken gebruik maken onbereikbaar en derhalve ongenaakbaar zijn. Die servers bevinden zich in landen zoals Peru, Wit-Rusland, Rusland, China enz… enz, kortom, landen waar Interpol geen toegang heeft.

Ook de eenmalige telefoonnummers worden via die servers aangemaakt.

Dan zullen er nog veel slachtoffers vallen vrees ik. :confounded:

Reputatie 2

Dan zullen er nog veel slachtoffers vallen vrees ik. :confounded:


In de loop van enkele jaren zijn er reeds veel slachtoffers geweest, onrustwekkend veel zelfs. Snuffel maar eens rond hier in het forum. En toegegeven, hoe de luitjes er steeds weer intrappen, mij doet het de haren ten berge rijzen.

Overigens worden mij per maand gemiddeld vier van dergelijke berichten toegestuurd, iets waaraan u zich helaas ook moet verwachten, want de schurken zijn en blijven immers buiten schot.

 

Reageer