Skip to main content
Beantwoord

QR code scannen maar zelf een betaaldatum invullen

  • 3 July 2024
  • 5 reacties
  • 65 Bekeken

Tegenwoordig wordt dikwijls op een factuur een qr-code aangeboden om gemakkelijk de betaling te kunnen uitvoeren. Dus geen intikken van rekeningnummers en referenties. Nice.
Maar dan gaat meestal het bedrag ook onmiddellijk van de rekening.

Bestaat er een mogelijkheid om de qr-code in te scannen, maar toch zelf de betaaldatum in te geven zodat het bedrag pas van de rekening gaat als ik het wil. De andere optie zou zijn om de betaling zelf in te plannen, maar dan moet ik alle details manueel ingeven of opzoeken.

 

Dank bij voorbaat

 

Eddy

5 reacties

Reputatie 2

Beste @eddydm

Bedankt voor je bericht. Een betaling met QR-code wordt steeds meteen gedebiteerd van de betaalrekening. Het is niet mogelijk om de uitvoeringsdatum aan te passen. Indien je een betaling met memodatum wenst te doen, dien je de betaling manueel in te voeren en de uitvoeringsdatum aan te passen. 

Groetjes,

JoachimJ

Hey Joachim, bedankt voor je reactie.

Ik vreesde al een beetje voor je antwoord. 

Hopelijk kan mijn vraag toch doorgespeeld worden naar de ontwikkelaars, want het moet toch mogelijk zijn om na de uitvoering van de routine die de qr-code leest en omvormt naar een betaling een scherm in te lassen om de uitvoeringsdatum weer te geven en evt. te laten aanpassen en dan door te sturen naar de uit te voeren betalingen.

 

Ik blijf dus hopen ….

 

Eddy

Reputatie 1

Hallo @eddydm ,

Bedankt dat u de tijd hebt genomen om ons uw mening te geven. Uw suggestie is momenteel nog niet opgenomen in onze planning. We houden het echter in beraad en mogelijk krijgt ze in de toekomst wel een plaats in de app.

 

Groetjes, Joyce. 

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb ook een vraag: als men met een QR code betaalt wordt die overschrijving instant uitgevoerd?

Reputatie 1

Dag @Alexander,

 

Als je een QR-code scant dan wordt direct gedebiteerd van de rekening maar dit wordt gezien als een kaartbetaling. Er is een verwerkingstijd van enkele dagen voor dit toekomt bij de begunstigde.

 

Wanneer je dit zelf ingeeft in de app en bij uitvoeringsdatum instant ingeeft, dan wordt dit wel als een instantoverschrijving uitgevoerd. Dit kan tot 5000 euro per dag en per gebruiker.

 

Groetjes,

 

Kim 

Reageer