Handleiding

Easy Banking App voor minderjarigen

• 29 maart 2019
  • 0 reacties
  • 666 Bekeken

Reputatie 3
Dag iedereen!

Vandaag geef ik wat meer informatie over het gebruik van de Easy Banking App voor minderjarigen.

Vanaf 15 jaar is het mogelijk dat jongeren de app installeren op de eigen smartphone of tablet.

Het is belangrijk dat er reeds een online contract actief staat én dat er goedkeuring wordt gegeven door de wettelijke vertegenwoordiger. Indien er nog geen online banking contract is, kan dit steeds telefonisch of op kantoor in orde worden gebracht.

Hoe geef je de goedkeuring om de app te gebruiken?
  • Aanmelden met de debetkaart en kaartlezer op Easy Banking Web. Dit dient de bankkaart van de wettelijke vertegenwoordiger te zijn.
  • Kies in de rechterbovenhoek voor ‘instellingen’
  • Kies in het menu voor ‘Kinderen’
  • Duidt de naam aan en geef de goedkeuring
  • Onderteken dit met de debetkaart en kaartlezer

Is dit veilig?

Jazeker! Als wettelijk vertegenwoordiger blijf je steeds de controle hebben over de zichtrekening van jouw kinderen. Je kan ook steeds beslissen om de toelating ongedaan te maken.

Voor minderjarigen gelden tevens speciale limieten:
  • Overschrijving naar spaarrekening gelinkt aan het contract : het beschikbare saldo op de zichtrekening
  • Overschrijving naar een rekening van een derde partij: dagelijkse limiet: 625 EUR & wekelijkse limiet: 1250 EUR
  • Geld ontvangen via Bancontact: 500EUR/dag
  • Betalingen via Bancontact: 500EUR/dag (met een maximum van 250 EUR per transactie naar de particuliere begunstigde)

Wat als ik zelf geen klant ben en mijn zoon/dochter wel de Easy Banking App wenst te gebruiken?

Indien je zelf geen klant bent én dus geen goedkeuring kan geven in Easy Banking Web, kan er via het kantoor een debetkaart gekoppeld worden aan de zichtrekening van zoon/dochter zodat er ook online goedkeuring kan gegeven worden.

0 reacties

Geen reactie

Reageer