Duidelijk onderscheid tussen rekeningen bij aanmaken beursorders


Bij de bijna definitieve aankoop van effecten, dus voor het laatste scherm om hierin de kaartlezer codes in te vullen, kan je de keuze maken van welke zichtrekening de overschrijving tot aankoop dient te gebeuren.

In mijn geval heb ik de ‘gewone’ zichtrekening en de ‘beleggers’ zichtrekening. Ik krijg, denk ik, de ‘gewone’ als preset maar ik wens de ‘beleggers’ te gebruiken wat mi niet meer dan logisch is daar een ‘beleggers’ wordt aangeraden om geldzaken van zichtrekening en beleggingsverkeer te scheiden wat onze bank ons adviseert.

Maar als ik toch ondanks de preset die slechts de ‘gewone’ toont, de ‘beleggers’ wens dan toont een venster de beschikbare zichtrekeningen van waaruit ik echt niet de ‘gewone’ als de ‘beleggers’ kan onderscheiden daar ze beide gewoon als zichtrekening worden omschreven.

Als ik het exacte saldo van beide of de nummering ervan niet weet dan hangt mijn aankooporder wat vast en verspeel ik tijd…

Een gewone oplossing kan zijn : 

-als je een ‘beleggers’ hebt dan deze als preset tonen

-de aliasnaam, wat wel werkt bij andere transacties, tonen

Mvg,

 

Nieuwe ideeënOpenstaande ideeën

Bedankt @DirkRen 

We bekijken je suggestie. Van zodra ik meer nieuws heb, laat ik je hier iets weten.


Oké en bedankt voor je reactie.

We wachten wel een beetje af…

Mvg,